Građevina nosi privredu: Momirović ukazuje na manjak radnika, iako su plate u sektoru skočile
Rešenje za radnu snagu je rast plata u građevinskom sektoru koji se odvija već nekoliko godina zaredom, priliv ljudi iz regiona i doškolovanje radnika, dodao je ministar
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momiroviće, naveo je danas, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, kako je plan da se legalizacija bespravno izgrađenih objekata završi do 2023. godine.
- Rešili smo oko 20 odsto zahteva, ali cilj nam je da do 2023. to pitanje bude rešeno, jer 90 odsto ljudi koji imaju problem sa legalizacijom jesu ljudi koji su pošteni i koji su kroz taj proces želeli da reše svoje elementarno pravo - pravo na krov nad glavom. Mi ćemo to brzo rešiti i te ljude ćemo resteretiti administrativnih procedura koje ponekad opterećuju - rekao je Momirović.
Govoreći o građevinskim projektima u zemlji, ministar je rekao da građevinarstvo trenutno nosi privredu i podsetio da u Srbiji trenutno ima 80.000 gradilišta, ali i da nemamo dovoljno građevinskih radnika.
- Nemamo nijednog nezaposlenog građevinskog radnika u zemlji. Plate u građevinskom sektoru su neverovatno skočile i imamo problem jer nemamo radnika. Rešenje za radnu snagu je rast plata u građevinskom sektoru koji se odvija već nekoliko godina zaredom, priliv ljudi iz regiona i doškolovanje radnika - naveo je.
Beograd je sutra domaćin i "Samita železnica zapadnog Balkana". Budući da je 2021. proglašena "Evropskom godinom Železnice", glavna tema je ubrzani razvoj "održivog zelenog železničkog saobraćaja" i težnja da brze pruge povežu zemlje regiona.
Ministar navodi da je samit prilika za integrisanje i povezivanje jer, kako kaže, železnica ne može da funkcioniše na nivou samo jedne države. "Nas i dalje opterećuje dugo čekanje na granicama, promena lokomotiva i osoblja, i mi to moramo zajedničkim aktivnostima da prevaziđemo, kako sa zemljama EU tako i sa našim partnerima u regionu", istakao je Momirović.
Dodaje da je ispred nas mnogo posla jer je, kako kaže, železnica je transportni sistem budućnosti.
- Jedino železnica može da obezbedi održivu mobilnost, klimatsku neutralnost, energetsku efikasnost i bezbednost. I zato mi želimo da našu železnicu učinimo i efikasnijom i produktivnijom, i zato želimo da se povežemo, integrišemo sa zemljama u regionu isa našim partnerim iz Evropske unije - zaključio je.
(Telegraf Biznis)