Prehrambeni div podiže cene svih proizvoda: "Morate da se naviknete na to"
"Podižemo cene gde je to potrebno, u celom svetu"
Potrošači će morati da se naviknu na više cene hrane, rekao je generalni direktor Kraft Heinza Migel Patrisio za britanske medije, istakavši da proizvođači trenutno teško drže korak s potražnjom.
Međunarodni prehrambeni div podiže cene u nekoliko zemalja. Za razliku od prethodnih godina, rekao je Patrisio, sada rastu cene svih proizvoda.
Prema UN organizaciji za hranu i poljoprivredu FAO, cene hrane porasle su u septembru na najviši nivo za 10 godina, podstaknute poskupljenjem žitarica i biljnih ulja.
Kraft Heinz podigao je cene više od polovine svojih proizvoda na matičnom američkom tržištu, a Patrisio priznaje da ih podižu i na drugim tržištima.
“Podižemo cene gde je to potrebno, u celom svetu”, rekao je.
Tokom pandemije u mnogim je zemljama smanjena proizvodnja sirovina, od poljoprivrednih kultura do biljnih ulja, zbog mera suzbijanja zaraze, što je rezultiralo i smanjenim isporukama. Privreda se sada postepeno otvara, ali snabdevanje ne uspeva da održi korak s potražnjom, pa cene rastu. Proizvođače takođe pritiskaju veće plate i cene energenta.
To nije sve, ističe čelnik, američkog prehrambenog diva, "u Velikoj Britaniji problem je i nedostatak vozača kamiona, u SAD-u su značajno porasli troškovi logistike, a pojedine delove privrede muči i nedostatak radne snage".
Potrošači moraju da se naviknu na veće cene hrane budući da svetska populacija raste, a broj zemalja u kojima se hrana proizvodi ne, objašnjava.
Dugoročno gledano, "tehnologija će pomoći da poljoprivrednici budu produktivniji" rekao je.
Povećanje troškova ne bi trebalo u celosti da se prenese na potrošače, deo će kompanije morati da preuzme na svoja leđa, dodaje.
"Mislim da je na nama, na industriji i na drugim kompanijama, da pokušamo da minimalizujemo ta povećanja cena", istakao je čelnik Kraft Heinza.
(Telegraf Biznis)