"Nije realno da dostavljač zarađuje 200.000 dinara": Viktor Rakariu o detaljima ulaska Glova u Srbiju

Nijedan kurir ne može da radi više od 10 sati

Foto: Shutterstock

Srpsko tržište dostave hrane naručene putem mobilnih aplikacija vredi više od 10 miliona evra mesečno, a prošlo je i promene kada je Glovo kupio Donesi. 

Kako tačno izgleda model poslovanja aplikacija, pisali smo ranije, a ipak i dalje ima nedoumica korisnika da li će se nešto drastično menjati. Pojavila su se i pitanja da li će isporuke da kasne, koji tačno način plaćanja, da li će dostava da poskupi.

Međutim, činjenica je da je dostavljač i dalje jedno od najpopularnijih zanimanja u Srbiji, kao i to da raste broj restorana koji ulazi u sistem dostavljanja hrane putem platforme.

- Kao i pre 40 godina, kada se nešto novo pojavi, deluje pomalo apsurdno. Ranije su bile dostupne dve verzije kupovine - fizička i online, međutim, nešto što je bilo jedna od usluga do pre nekoliko godina postalo je dominantan server u Rumuniji i drugim zemljama u regionu. To se dešava u celoj Zapadnoj Evropi, evo i Aziji... Postoji mnogo osnovnih stvari koje su korisnicima potrebne odmah, i ne mogu da čekaju 24 sata ili više da ih dobiju. Zato im je potrebno nešto što će im dostaviti porudžbinu odmah. Vreme isporuke se smanjuje, usluga je sve bolja i svi štedimo vreme. Tu smo za sve kada želite širok izbor i uštedu novca - kaže Viktor Rakariu,  generalni menadžer kompanije Glovo za region južne i istočne Evrope.

Na naše pitanje kako su uverili tolike restorane da pređu kod njih, ističe da je dosta u tome što se menja ponašanje korisnika koji manje imaju vremena da kuvaju kod kuće, što su restorani prepoznali kako dodatnu šansu.

Kako ističe, povezuju korisnike sa restoranima, kao i lancima prehrambenih proizvoda a istovremeno se pojavljuje sve više kompanija koje žele da uđu u sistem, da budu vidljivijii i u delu dostave.

- Sve je više restorana koji shvataju prednosti isporuke jer im je to zapravo dodatni izvor prihoda. Pri tom zadržavaju svoj osnovni posao. S druge strane, mi možemo da im ponudimo uslugu za obe varijante, tako da na neki način svi pobeđuju u tom lancu. Čak iako imate manju prodaju u objektu, platforma za dostavu uvek radi. Ugostitelji su već uložili u objekat, imaju kuhinju, i kapacitet da se prošire, i mislim da su mnogi prepoznali tu priliku. Jer osim fizičkih mušterija koji dolaze na vrata, dobijaju na ovaj način i nove kupce - kaže on.

Dalje, ukazuje, povećava se potrošnja građana, a hrana je definitivno dobar deo toga, što je globalni trend.

  • Kada govorimo o konkurencijiu, bilo je nezgodnih komentra kada ste ušli u akviziciju "Donesi", kako ste se vi borili s tom početnom negtivnom rakcijom iako je u suštini sve ostalo isto?

- To je ono što je i najbolje - u suštini je sve ostalo isto. Sve što bi moglo da bude negativno su upravo te početne reakcije. Ali da, platforma funkcioniše tako što odaberete proizvode, stavljate ih korpu, naručujete, gotovo kao i kod sve druge platforme, u čemu nema razlike. Razlika je možda u samom način funkcionisanja platforme što je očekivano kada dolazi do razvoja - navodi on.

Konkurencija je, ističe, dobra je podstiče na inovacije.

"Ako nešto miriše na hranu, želimo ga na platformi"

- Svaka promena se slično dočekuje - ljudi će se uvek pitati zašto to menjate, što možete da poredite sa redizajnom veb stranice. Tako je i u ovom slučaju, ista je funkcija ali je drugačiji interfejs. Ali radimo na tome da bismo dodatno bili prepoznatljivi. Personalizacija će generalno napraviti razliku između klasične dostave i one dostave koja je brza i odgovara na trenutne potrebe potrošači. Zapravo, da sumiram - manje više je isto samo sa drugačijim pogledom iz ugla korisika. Što se same početne negativne reakcije tiče, pokušao sam da razumem na daljinu, pošto nisam bio fizički prisutan. Pretpostavljam da je nešto i u jezičkoj barijeri, ali uspeli smo za manje od dve nedelje da prevaziđemo te prepreke- govori on.

Na naše pitanje šta građani mogu da očekuju i da li će ostati sve isto, kaže:

- Nadam se da neće baš sve (smeh). Konstantno radimo na tome da poboljšamo uslugu i nastavićemo u tom pravcu u narednom periodu. Plan je da unesemo više sadržaja u aplikaciju, ali i da proširimo naše poslovanje u još neke gradove. Korisnici u tom smislu mogu da očekuju bolju uslugu, kraći rok isporeuke. Dakle, ono što možete očekivati je definitivno bolje korisničko iskustvo - navodi on.

Foto: Gloo/Promo

Govoreći o trendu u online kupovini, Rakariu veruje da će se pozitivan trend nastaviti i u naredne dve godine:

-  Imam i izreku za to: "Ako nešto miriše na hranu, želimo ga na platformi". Pokušačemo da uvedemo još restorana u naš sistem. Imamo veliki tim, i to je jedan od naših globalnih fokusa - da povećamo sadržaj koji nam je dostupan i proširumo uslugu na još sektora, ne samo na više restorana -  kaže on.

Osvrnuo se i na nedostatak radne snage što je veliki problem u svetu, a ne samo na Balkanu. Podsetimo, zbog toga je kompanija angažovala i strane radnike u Srbiji:

- Radna snaga veliki problem ne samo u Srbiji nego i u ostalim zemljama u kojima poslujemo. Jedan od najvećih razloga je migracija, ljudi odlaze u inostranstvo, u Zapadnu Evropu da rade slične poslove za veću platu, ali to nije problem samo za Glovo, već za mnoge druge - naveo je on.

Na polemike da dostavljači mogu da zarade 200.000 dinara mesečno, Branimir Đurović, koji je direktor kompanije za Srbiju, kaže da to nije realno.

- Plaća se po porudžbini. Ukoliko dostavljač radi osam sati dnevno, pet dana u nedelji, može da zaradi od 500 do 600 evra - ističe on.

Kako je dodao, platforma inače ne dozvoljava nijednom kuriru da radi više od 10 sati dnevno.

Video: Ovo smo viđali samo u Ratovima zvezda: Studentima u Arizoni klopu donose dronovi

(Telegraf Biznis/V.B.)