"Sve spremno da sutra krenu radovi na Makiškom polju": Ove delove grada povezuju dve linije metroa
Metro koji se gradi biće potpuno automatizovan, bez mašinovođe
Ministar finansija Srbije, Siniša Mali, saopštio je da je "sve spremno da sutra, 22. novembra, zvanično počnu radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje beogradskog metroa".
"Istorijski dan koji su čekale generacije naših građana!", napisao je ministar na Instagram nalogu i dodao da "već dugo aktivno rade na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju".
Ukazao je da će metro koji se gradi biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.
Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica.
Te dve linije će se ukrštati na Savskom trgu. Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine. Inače, uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja.
Trase metroa su usklađivane sa razvojem "Bg voza", a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. To znači da će biti manje automobila na ulicama, ali da će prestonica imati integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz. Time bi trebalo da budu rešeni saobraćajni problemi u Beogradu.
Mali je ukazao da razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu - da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima, i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona. Istakao je i da je to najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata.
Kaže da zahteva vreme i strpljenje i da svaka faza, svaki korak, moraju biti pažljivo planirani i realizovani. Izgradnja metroa, koji je deo projekta "Srbija 2025", treba da olakša život građanima i doprinese zdravijem načinu prevoza ljudi, dok će istovremeno uticati na rast BDP-a Srbije, istakao je ministar finansija.
(Telegraf Biznis)