Vlasnik čuvene brodarske kompanije merka "naslednicu" Alitalije?
Čuveni italijanski brodovlasnik, pored svetskih voda, ima nameru da zauzme međunarodni vazdušni prostor
Šezdeset pet godina nakon što je čuveni grčki brodski magnat Aristotel Onazis osnovao Olimpik Ervejz, još jedan moćan brodovlasnik planira da uđe u vazduhoplovne vode.
Ovoga puta, pričamo o Italiji.
Reč je o vlasniku brodarske kompanije MSC, Ðanluiđiju Aponteiju, koji merka naslednicu Alitalije. Ovaj 81-godišnjak, poznat pod nadimkom "kapetan", nada se da će, nakon što je od jednog broda stvorio današnju brodarsku imperiju, pokrenuti posao s kargo i putničkim avio-prevozom.
Time bi dopunio MSC-ov biznis pomorskog prevoza tereta i krstarenja, preneo je Rojters. Međutim, na tom putu, vremešnom italijanskom brodovlasniku predstoje veliki izazovi.
Alitalija je godinama bila veliki gubitaš na koga je vlada u Rimu potrošila oko 10 milijardi evra, u nastojanju da državnog avio-prevoznika "stavi na noge", a prošle godine je kao naslednicu Alitalije pokrenula kompaniju ITA Ervejz.
To znači da će vlada pomno pratiti bilo kakav dogovor, a ono što izgleda dobro na papiru možda neće biti lako u praksi, navodi Rojters.
- Prekookeanski i vazdušni kargo transport su dva vida prevoza tereta koji imaju više razlika nego sličnosti. Iz čisto poslovne perspektive, ovaj plan nije baš racionalan, a sinergija koju bi MSC dobio kupovinom bivše Alitalije ne može biti tako velika - kaže Peter Sand, glavni analitičar platforme Kseneta za merenje stope kargo prevoza u vazdušnom i okeanskom saobraćaju.
Ipak, ono što kompaniji MSC ide u prilog su veličina i resursi. Naime, poremećaji u globalnom lancu snabdevanja doneli su rekordne profite od više milijardi dolara najvećim svetskim brodarskim kompanijama, poput MSC-a koji je u privatnom vlasništvu, dajući im finansijsku moć da dugoročno promišljaju kako da razviju svoje poslovanje.
MSC, čiji pun naziv glasi Mediterranean Shipping Company, već je po kapacitetu svetski broj jedan u kontejnerskom transportu. Takođe je treća najveća kompanija na svetu koja se bavi krstarenjima i procenjuje se da će do 2025. postati druga po veličini, kada joj budu isporučeni naručeni kruzeri.
(Telegraf Biznis/ Tanjug)