Čuli ste za odgovorno poslovanje, ali ko su ljudi u kompanijama koji se bave time?

Danas kada je biznis sektor pod velikim pritiskom, ova grupa ljudi ulaže svoje znanje, vreme i energiju da ove dve krajnosti održi u uzajamnom balansu

Ilustracija: Telegraf/Shutterstock Foto: Smart kolektiv

Danas svaka ozbiljnija kompanija na svom sajtu ima stranicu posvećenu društvenoj odgovornosti i održivosti. Svesne u kojoj meri je ovaj način poslovanja neophodan kako za njihov razvoj i reputaciju tako i samu zajednicu, kompanije moraju stalno da se prilagođavaju promenama, da uvode nove prakse i izveštavaju o njima.

Smatrajući da je odnos kompanija prema zajednici izuzetno važna tema, pre 15 godina osnovan je Forum za odgovorno poslovnje, mreža koja okuplja kompanije koje teže održivim ciljevima. Kroz brojne aktivnosti i razvoj održivih projekata, ova mreža teži da unapredi i podstakne koncept odgovornog poslovanja koje u obzir ne uzima samo profit, već i dobrobit svih članova zajednice. Tokom prethodnih godina, mreža je doprinela širenju ovog koncepta među kompanijama u Srbiji, ali i njihovom osnaživanju da ove koncepte usvoje i uključe u svoje poslovne strategije.

Poseban fokus mreže danas je rad sa malim i srednjim preduzećima koja čine veliki deo privrede Srbije, a često nemaju kapacitete da uvedu održivije prakse u svoje poslovanje.

Važan činilac u celom procesu razvoja koncepta društveno odgovornog poslovanja su ljudi, stručnjaci koji se unutar kompanija strateški bave održivošču, izveštavanjem i razvojem održivih projekata u zajednici.

Sa željom da ih istakne i skrene javnosti pažnju na značaj njihove uloge za celo društvo, Forum za odgovorno poslovanje, u saradnji sa Smart kolektivom, Represent Communications, pokrenuo je kreiranje liste “CSR profesionalci”. Formirana na osnovu javnog poziva za prijave i nominacije, lista je prikazala i istakla 58 stručnjaka u Srbiji koji se, pre svega u kompanijama, bave razvojem odgovornih i održivih praksi poslovanja.

CSR profesionalci dobro poznaju i razumeju ciljeve kompanije u kojoj rade, ali su takođe u stalnom dijalogu sa lokalnom zajednicom i rade na tome da koristeći potencijale firme doprinesu rešavanju nekog društvenog problema.

Danas kada je biznis sektor pod velikim pritiskom da postigne profit i stalni rast, a istovremeno smo izloženi vestima o klimatskoj krizi, nezaposlenosti, nejednakosti i drugim društvenim problemima, ova grupa ljudi ulaže svoje znanje, vreme i energiju da ove dve krajnosti održi u uzajamnom balansu.

Iz tog razloga, kreatori liste nazvali su ove pojedince "nevidljivim herojima” koji su naoružani ne samo dobrim namerama, nego i znanjem, kreativnošću, analitičkim razmišljanjem i operativnim veštinama. Inicijatori liste najavili su da će lista nastaviti da se širi, tako da će poziv za prijavljivanje ostati otvoren do daljnjeg, a svake godine posvetiće kampanju promociji novih članova.

(Autor: Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje)