Preskupi proizvodi biće izbačeni sa rafova, možda čak i Nivea

Direktor Kaser je naročito "potkačio" dve kompanije

Foto: shutterstock.com

Direktor austrijskog lanca supermarketa Špar, Markus Kaser, ističe da njegova kompanija ne želi da prihvati "neopravdano poskupljenje proizvoda" i najavljuje da bi, ako ne dođe do dogovora, proizvodi pojedinih proizvođača mogli biti izbačeni sa rafova.

Kaser je za radio Oe1 kazao da "pojedini koncerni žele da zarade na ovoj krizi", kao što su Nestle ili Unilever.

- Koliko dobiti ostvaruju na teret potrošača, ne znamo. Meni je važno pitanje da li je potrebno u ovo vreme da međunarodni ogromni koncerni moraju da ostvare 10, 15 ili 20 odsto dobiti od prometa i da to čak i povećavaju. Tu je sigurno dosta ostvareno na teretu potrošača - uveren je on.

Ipak, dodaje da se ne smeju poistovetiti svi koncerni.

Rekao je da Špar cene svakih proizvoda pojedinačno analizira i sarađuje u tome sa dobavljačima koji su na to spremni. Ukazao je da postoje problemi sa onima koji nisu spremni na saradnju i objasnio da vodi najpre razgovor sa koncernima koji najavljuju podizanje cene svojih proizvoda, a ako razgovori ne pomognu - onda se ide u oštrije pregovore.

- Ako nam ništa drugo ne preostaje, onda moramo da uklonimo veći deo proizvoda nekog dobavljača iz regala, jer vidimo i da, kada su proizvodi postali preskupi, potrošači ne žele da ih kupe - istakao je direktor poznatog lanca supermarketa.

Prednost Špara je, kaže, što ima mnogo sopstvenih proizvoda kao alternativu preskupim poznatim markama. Upitan da li bi, na primer, i proizvodi Nivea mogli "izleteti" sa rafova Špara, kazao je da je to apsolutno moguće.

- Sada je velika šansa za domaća preduzeća jer su fleksibilna. Multinacionalnim koncernima je svejedno ako austrijski supermarket izbaci njihove proizvode iz regala - rekao je on.

Ukazuje i da Špar ostvaruje dobit u visini od jedan do tri odsto godišnje, što je potpuno drugačije od 15 ili 20 odsto, i dodaje da se bori protiv onih koji žele da ostvaruju dobit iznad 10 odsto tvrdeći da to moraju da čine.

Video: Evo kako izgleda novootvoreni Lidl u Lapovu: Novi objekat u srcu Šumadije

(Telegraf Biznis)