Prošla godina je bila loša za medijske kuće, a takva će izgleda biti i 2023.
U 2022, do poslednjih dana decembra, akcije Warner Bros. Discovery su pale za više od 60 odsto, a Diznijeve za više od 45 odsto
Akcije medijskih kuća bile su prilično uzdrmane u 2022, pri čemu su same kompanije izgubile milijarde dolara tržišne vrednosti, pošto je rast pretplatnika na strimingu opao, tržište oglašavanja se pogoršalo.
Te "muke" će se verovatno nastaviti i u prvoj polovini 2023. godine, kažu rukovodioci medija i analitičari industrije, a prenosi CNBC. Disney i Warner Bros. Discovery, dve kompanije koje prolaze kroz tranziciju, posebno kada je reč o strimingu, u poslednje vreme su dostigla najniže vrednosti za 52 nedelje.
U 2022, do poslednjih dana decembra, akcije Warner Bros. Discovery su pale za više od 60 odsto, a Diznijeve za više od 45 odsto. Medijska industrija je došla do prekretnice jer je konkurencija među servisima za striming na vrhuncu i potrošači postaju sve izbirljiviji u pogledu svog broja pretplata.
Povrh toga, kompanije se bore sa nižim prihodima od oglasa.
Neki očekuju da će doći do konsolidacije u bliskoj budućnosti. Ali, isto tako, Mark Boidman, šef medijskog i zabavnog investicionog bankarstva u firmi Solomon Partners, kaže da "širom sektora vlada haos".
- Svi su godinama govorili da će tehnologija promeniti svet medija, i jeste. Ali sada smo u ovoj realnoj tački kada je vreme krize - kaže on i predviđa da će "striming paketi" odnosno kombinacija više servisa, postati posebno važni u 2023. godini.
Drugim rečima, imate mogućnost da sa jednom pretplatom dobijete pristup različitim striming servisima.
Bila je ovo, svakako, teška godina u celosti za tržište striminga i medijskih kuća. Nasdaq Composite je na putu do svog najgoreg pada od 2008. i pozicioniran sa lošijim učinkom od indeksa S&P 500, drugu godinu zaredom.
Glavne akcije iz tehnološkog domena izgubile su najmanje polovinu svoje vrednosti. Deonice Netfliksa su u 2022. pale za više od 50%, a njegova tržišna kapitalizacija je prepolovljena na otprilike 123 milijarde dolara.
Kada je Netfliks izvestio da je izgubio pretplatnike u prvom kvartalu - prvi put u više od 10 godina - ta vest je izazvala "šok" u sektoru. Ovaj servis je za to "okrivio" pojačanu konkurenciju.
S druge strane, Dizni se suočava sa izazovima od prvih dana pandemije, kada su bioskopi i tematski parkovi mesecima bili zatvoreni. Finansijski učinak Diznija je "pod lupom" poslednjih meseci, a nakon razočaravajućeg izveštaja o zaradi u novembru, odbor kompanije je smenio Boba Čapeka sa mesta direktora i vratio dugogodišnjeg bivšeg šefa Boba Ajgera.
Iako su Diznijevi investitori odmah bili oduševljeni zbog Ajgerovog povratka, akcije su ubrzo nakon toga oslabile, a nedavno i zato što film "Avatar: Put vode", tokom prvog vikenda prikazivanja, nije ispunio očekivanja.
Netfliks se, piše CNBC, više ne vrednuje kao višestruka dobit. Takvo raspoloženje investitora je uticalo i na Warner Bros. Discovery, koji planira da kombinuje HBO Max i Discovery sledeće godine.
Takođe, na ovu krizu nisu ostali imuni ni Paramount Global, odnosno NBCUniversal.
Podsećamo vas i na pisanje Telegraf Biznisa o novoj evropskoj striming platformi, koja je dostupna u Srbiji od 14. decembra, a koja je jeftinija opcija od Netfliksa.
(Telegraf Biznis)