Teorije zavere hrvatskih ugostitelja: "Tekstove o poskupljenjima plaćaju stranci"

Vreme čitanja: oko 1 min.

Što se tiče objava u stranim medijima, u Hrvatskoj smatraju da je reč o PR kampanji

Foto-ilustracija: Shutterstock, Milena Đorđević

Turistička sezona je na vrhuncu, sabiraju se dolasci i noćenja, ali se sve više i više govori o nizu tekstova o hrvatskoj turističkoj ponudi u stranim medijima.

Barbara Marković, predsednica Hrvatskog udruženja porodičnog smeštaja, rekla je u HTV-ovoj emisiji "Dobro jutro, Hrvatska", kako su kritike krenule iz domaćih medija, ali su se proširile. Smatra da je reč o tome da konkurencija hrvatskom turizmu ne oprašta uspehe ostvarene proteklih godina, čak i za vreme pandemije.

- Moje mišljenje je da ti mediji potenciraju možda i malo više nego što je realno. Možda nas ta konkurencija udara nekako s boka - rekla je Marković.

Dodala je da cene jesu više, ali da je tako u celom svetu, prenosi Poslovni dnevnik. 

Boris Žgomba, predsednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj privrednoj komori i potpredsednik Evropskog udruženja putničkih agencija, rekao je kako je sigurno da su u nekim segmentima pojedinci poskupeli malo više nego što je trebalo.

- Da toga nije bilo, imali bismo savršenu turističku godinu - rekao je Žgomba.

Međutim, što se tiče objava u stranim medijima, smatra da je reč o PR-kampanji.

- Medijski je to izazvalo velike odjeke u inostranastvu, ali nemojmo zaboraviti, to su velikom većinom PR članci koje plaća naša konkurencija. To je normalna, ne možda moralna, okolnost koju smo morali i moramo očekivati - dodao je.

Žgomba je rekao i da konverzija na evro nije uzrokovala, ali je ogolila poskupljenje, jer je gostu potpuno jednostavno da uporedi cene. Poskupljenja su u redu isključivo ako su vezana za povećanje kvaliteta, poručio je.

(Telegraf Biznis)