Dugme koje menja železnicu Srbije: Brži, jeftiniji i sigurniji transport robe
Danas je predstavljena najsavremenija tehnologija digitalnog automatskog spajanja vagona
Ovo je zaista veliki korak za nas i daje nam nadu da Evropska unija vidi Srbiju kao svog partnera i budućeg člana, istakao je ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić povodom današnjeg predstavljanja najsavremenije tehnologije digitalnog automatskog spajanja vagona na Železničkoj stanici Novi Beograd.
- Do kraja godine čeka nas usvajanje Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja koji će biti u potpunosti usaglašen sa EU i tu upravo dolazimo do današnjeg događaja, ovo je jedan korak ka tome. Po tom zakonu ćemo uvesti obavezne zaštitne ograde na svim prugama na kojima se vozi preko 100 kilometara na sat, kao i obaveznu zaštitu od buke za bilo koje pruge, koje imamo kroz naseljena mesta - istakao je ministar.
Srbija je peta zemlja u Evropi koja je dobila ovu tehnologiju, nakon Belgije, Švedske, Švajcarske i Nemačke.
- To je zato što se vozovi vraćaju na pruge u Zapadnom Balkanu i Srbiji - naglasio je direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek.
Naglašava da je u regionu trenutno 20 aktivnih železničkih projekata, te da se gradi 700 kilometara železničkog druma. Dodaje da je izdvojeno 3,2 milijarde evra investicija, od kojih većina dolazi iz Evropske unije.
- Pruga Beograd-Novi Sad je za samo godinu i po dana videla 3,7 miliona putnika. To znači da se železnica i putnici vraćaju, to su vesti koje treba da čujemo i promovišemo. Zapadni Balkan može da bude lider u železničkom saobraćaju, imamo sve neophodno za liderstvo - dodao je Zakonjšek.
Događaju su prisustvovali i ambasador EU u Srbiji Emanuele Ziofre, kao i ambasadorka Nemačke u Srbiji Anke Konrad.
- Planirano je da se do 2030. godine pola miliona teretnih vagona opremi ovom digitalnom automatskom spojnicom. Benefit je sasvim očigledan, povećana efikasnost železničkog saobraćaja i veća privlačnost prevoza dobara železnicom - naglasila je ambasadorka.
- To će učiniti transport robe bržim, jeftinijim, sigurnijim i sveukupno efikasnijim od konkurencije. Jasno je zašto su i ovi projekti deo ulaganja EU u Zelenu agendu - zaključio je Emanuel Ziofre.
(Telegraf Biznis)