"Mi smo tužni samci": Istraživači otkrili kako sentimentalnost pospešuje prodaju

V. K.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Unsplash

Mnogi ljudi su vrlo probirljivi kada kupuju voće i povrće. Ako krastavac nije dovoljno ravan ili jabuka ima nekoliko mrlja, proizvod se često ne kupuje. Ipak, saosećanje može da se upotrebi kao alat za povećanje prodaje i smanjenje otpada.

– Jednostavnim pozivanjem na saosećanje ljudi, trgovci bi mogli značajno da povećaju prodaju manje popularnog voća i povrća - sugeriše studija provedena na Univerzitetu Bat, RWTH Aachen kao i Goethe SveučiUniverzitetu u Frankfurtu. Ova istraživanja, objavljena u časopisu "Psohologija i marketing" (Psychology & Marketing) tokom kojih je analizirano kupovno ponašanje 3.810 kupaca poznatog lanca supermarketa.

Tokom razdoblja od 192 sata istraživači su posmatrali prodaju pojedinačnih banana, koje su često zanemarene na policama. Na početku, uz neutralnu poruku da su dostupne za kupovinu, prosečno su se prodavale 2,02 pojedinačne banane.

Znak za sentimentalnom porukom "Mi smo tužni samci i želimo da nas kupuju", prodaja je rasla na prosečnih 3,19 banana po satu, što predstavlja povećanje od čak 58 odsto.

Interesantno je da je druga poruka s natpisom "Mi smo srećni samci" takođe povećala prodaju, ali znatno manje – na 2,13 banane po satu, odnosno rast od svega 5,4 odsto. Time je potvrđeno da je empatija prema “tužnim” bananama znatno snažnija.

Istraživači ističu da ovakve strategije ne samo da povećavaju prodaju, već pomažu u smanjenju otpada. Prodajom pojedinačnih banana, koje bi inače bile odbačene, trgovci doprinose očuvanju životne sredine i ostvaruju dodatni prihod, prenosi Feniks.

(Telegraf Biznis)