"Psi su dozvoljeni, DECA NE!": Menadžer poznatog restorana razbesneo javnost
Austrijski ugostitelj Mario Pulker izazvao je polemiku izjavom da više voli goste koji dolaze sa psima nego one sa decom. Objašnjava da psi mirno leže pod stolom, dok deca trče i viču po restoranu, vuku stolnjake, prosipaju so, lome čačkalice i cipelama gaze po stolcima. Pulker je kritikovao roditelje koji dopuštaju takvo ponašanje i pita se da li takvu nevaspitanost tolerišu i kod kuće. Njegova poruka je jasna – ako deca ne umeju da se ponašaju, neka jedu negde drugde.
Sličan slučaj dogodio se u restoranu Toccoa Riverside u američkoj državi Džordžija, gde roditelji sa bučnom i neposlušnom decom plaćaju dodatnu taksu nazvanu "pristojba za loš odgoj". Naknada može iznositi do 50 dolara (oko 47 evra).
U Nemačkoj su porodice sa decom ređi gosti restorana, uglavnom zbog visokih cena. Prema istraživanju nemačkog udruženja ugostitelja (Dehoga), 27% ispitanika ide u restorane ređe od jednom mesečno, 22% jednom mesečno, dok oko 20% nekoliko puta mesečno. Tema ponašanja dece u restoranima ponovo je aktuelna. Dok neki ugostitelji javno kritikuju nemarne roditelje, drugi uvode finansijske kazne. Ipak, osnovni zahtev ostaje – deca moraju da poštuju pravila ponašanja.
Ponašanje dece u restoranu – odgovornost roditelja
Deca su dobrodošla u većini restorana, ali samo ako su pod stalnim nadzorom roditelja. Nije prihvatljivo da trče po sali, prave buku, diraju druge goste, razbacuju hranu ili skaču po stolovima i stolicama. Restoran nije mesto za igru, već prostor za miran obrok i druženje. Odgovornost za ponašanje dece uvek snose roditelji.
Roditelji bi trebalo da uče decu osnovama kulture ponašanja – kako pravilno koristiti pribor za jelo, obrisati usta, čekati svoj red bez uznemiravanja drugih gostiju. Takvo vaspitanje doprinosi prijatnoj atmosferi i svim prisutnima omogućava uživanje u obroku.
Kućni ljubimci u restoranu
Prisustvo kućnih ljubimaca, posebno pasa, u restoranima je dozvoljeno samo ako to objekat eksplicitno dozvoljava. Psi moraju biti mirni, na povodcu i smešteni pored vlasnika, kako ne bi ometali osoblje i druge goste. Vlasnici su odgovorni za ponašanje svojih ljubimaca, isto kao što roditelji odgovaraju za decu.
Osnovna pravila ponašanja u restoranu
Dolazak na vreme, primereno oblačenje i osnovna urednost obavezni su elementi pristojnog ponašanja. Ljubaznost prema osoblju i smirenost u slučaju eventualnih problema su od ključnog značaja. Glasno razgovaranje, smeh, korišćenje telefona na glas ili bez slušalica nije poželjno.
Po završetku obroka, preporučuje se ostavljanje stola urednim, a ostavljanje napojnice – znak je zahvalnosti za dobru uslugu i poštovanja prema osoblju.
Ukratko, restoran je mesto gde svi dolaze da uživaju, pa je neophodno da svaki gost svojim ponašanjem doprinese prijatnoj i kulturnoj atmosferi, posebno kada su u pitanju deca. Poštovanje pravila i odgovornost roditelja ključni su za to da svi prisutni imaju prijatan doživljaj.
(Telegraf Biznis/Dnevno)