Gejming industrija u Srbiji skočila 80 odsto: Gde su kod nas gejmeri i frilenseri?
U Srbiji ima više od 120 kompanija i timova koji se bave razvojem igara, a zanimljivo je da čak trećinu profesionalaca iz ove industrije čine žene
Korona je donela brojne promene u načinu na koji radimo, u velikoj meri utičući na poslovanje putem online platformi. Sve je veća potreba za profesionalcima koji rade online, a u tome je mesto našla domaća frilens i gejming scena.
Nedavno je Udruženje radnika na internetu sprovelo anketu „Frilenseri – problemi, potrebe i očekivanja“ u kojoj je učestvovalo gotovo 800 radnika na internetu, čiji su rezultati pokazali da je prosečan srpski frilenser osoba u tridesetim godina, sa završenim fakultetom i bavi se tim poslom kako bi izdržavala sebe ili više osoba u porodici.
Prema rezultatima pomenute ankete, većina radnika na internetu (77,8 odsto) zarađuje do 1.000 evra, a da zarada prosečnog frilensera iznosi oko 700 evra. Malo više od petine frilensera (22,7 odsto) zarađuje više od 1.000 evra.
Srbija je prema broju frilensera u samom svetskom vrhu - prva u svetu po broju frilensera po glavi stanovnika, a na jedanaestom mestu po ukupnom broju, i njihov broj se kontinuirano povećava poslednjih godina.
Pandemija je naročito doprinela razvoju i rastu online poslovanja, prema podacima Payoneer-a, tehnološke kompanije za platne transakcije koja omogućava plaćanja i rast u novoj globalnoj ekonomiji, gejming industrija se značajno povećava.
Građani Srbije nastavili su u 2021. godini da ostvaruju prihode na međunarodnim tržištima iz svojih domova ili kancelarija, sarađujući kako sa globalnim platformama, tako i direktno sa stranim klijentima. U prvom kvartalu 2021. godine u Srbiji je zabeleženo za 14% više prometa nego u prva tri meseca 2020. godine, a jedan od sektora koji se ubrzano širi svakako je industrija igara - rekao nam je Nikola Mehandžić, Business Development direktor Payoneer-a u Srbiji i regionu, kompanije čija je digitalna platforma za prekogranično poslovanje izbor većine srpskih online radnika.
Prema njegovim rečima, obim u ovom sektoru je porastao za 80%.
- Prosečan prihod po korisniku je takođe značajno uvećan, što pokazuje da se industrija igara širi i raste na globalnom nivou - kaže nam on.
Video igre iz Srbije downloadovane su ili su kupljene više od 350 miliona puta
Igrice domaćih gejmera našle su put do miliona korisnika širom sveta, beležići rast prihoda u 2020. godini od čak 20 odsto u odnosu na prethodnu, podaci su Srpske asocijacije industrije video igara (SGA). Ukupan prihod tokom 2020. bio je oko 120 miliona evra, koji je ostvaren u najvećem delu u poslovanju sa inostranstom, podaci su Asocijacije.
Rast prihoda uticao je i na porast broja zaposlenih sa projekcijom da će se taj trend nastaviti i tokom ove godine, uz povećanje za više od 60 odsto. U Srbiji ima više od 120 kompanija i timova koji se bave razvojem igara, a zanimljivo je da čak trećinu profesionalaca iz ove industrije čine žene.
Srbija ima veliki potencijal kada je reč o ovom segmentu online poslovanja, za koji čak postoji i mogućnost formalnog obrazovanja. Naime, sredinom avgusta Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu najavio je pokretanje novog studijskog programa – „Vizuelni efekti, animacija i gejm art“, koji će studentima biti dostupan od juna sledeće godine.
Da će se ova oblast i dalje razvijati, govori i podatak da će timovi u Srbiji investirati od 100 do 500.000 evra u projekte razvijanja igara do kraja godine.
(Telegraf Biznis/V.B.)