Kanabis postaje deo metaverzuma: Kompanije našle način da trguju "slobodnije"
Za sada, brendovi kanabisa uživaju u relativnoj slobodi metaverzuma, gde mogu da koriste taktike koje su često zabranjene na dominantnim platformama za digitalno oglašavanje kao što su Fejsbuk i Instagram
Kompanije koje se bave proizvodnjom kanabisa sada koriste metaverzum za uspostavljanje svojih prodavnica i promovisanje osnovnih proizvoda.
Tačnije, tim putem prodaju robu iz stvarnog sveta i nezamenljive tokene, poznate kao NFT.
Velike firme kao što su Miller Lite, Wendy’s, Estee Lauder i JPMorgan Chase & Co., takođe su eksperimentisale sa korišćenjem digitalnih svetova za marketing, ali trgovci kanabisa smatraju da bi metaverzum mogao da ponudi neke prednosti od posebnog interesa baš za njih.
- U onoj meri u kojoj metaverzum funkcioniše na principima Web3, u kojem decentralizacija zamenjuje korporativnu kontrolu nad vebom, trgovci kanabisa bi mogli slobodnije da govore o svojim proizvodima nego na platformama kao što je Fejsbuk - rekla je Lisa Bufo, osnivač i izvršni direktor udruženja "Cannabis Marketing Association".
Dodaje da je to široki otvoreni prostor na Web3, gde se regulatori još nisu "upleli".
"Higher Life CBD Dispensary LLC" je u decembru otvorio prodavnicu na platformi Voxels, nalik metaverzu, koja se do maja (kada je došlo do rebrendiranja) zvala Cryptovoxels. Kompanija se udružila sa drugim firmama u februaru.
Virtuelni posetioci ne mogu da naruče Higher Life CBD proizvode direktno, u virtuelnoj prodavnici, ali mogu da kliknu na "imitaciju" kase, da posete veb lokaciju Higher Life-a i tamo naruče proizvode na bazi kanabisa. Oko hiljadu ljudi dnevno poseti prodavnicu, rekao je Brendon Hauard, izvršni direktor Higher Life-a, a piše WSJ.
Za sada, brendovi kanabisa uživaju u relativnoj slobodi metaverzuma, gde mogu da koriste taktike koje su često zabranjene na dominantnim platformama za digitalno oglašavanje kao što su Fejsbuk i Instagram, koji pripadaju Meta kompaniji, ili kao što je Gugl (Alfabet).
Standardi zajednice Meta zabranjuju sadržaj, bilo da se radi o plaćenom oglašavanju ili neplaćenom organskom sadržaju, "koji pokušava da kupi, proda, trguje, donira ili pokloni ili traži marihuanu". Politike oglašavanja kažu da kompanije "ne smeju da promovišu prodaju ili upotrebu nedozvoljenih ili rekreativnih droga".
Ali, metaverzum platforme imaju različita pravila o kanabisu.
(Telegraf Biznis)