Broj startapa prošle godine porastao 20 odsto: Ovo su im 3 izazova
Tri najveća izazova za srpske startap firme su finansiranje, zapošljavanje i pridobijanje kupaca
Inicijativa „Digitalna Srbija” objavila je godišnji izveštaj o startap sistemu Startap skener 2023. prema kome je on porastao u 2022. godini za preko 20 odsto, dok je u njemu prošle godine zaposleno više od 2.000 ljudi.
U istraživanju koje je sprovedeno na uzorku od 167 startapova, a realizovano je u okviru projekta „Preduzmi ideju”, koji konzorcijum okupljen oko Inicijative „Digitalna Srbija” sprovodi uz podršku USAID-a, navodi se da se očekuje da ove godine bude zaposleno još 3000 ljudi, a da skoro dve trećine startapova očekuju rast biznisa za više od 50 odsto u ovoj godini.
Kako se navodi u istraživanju, iako se u poslednje tri godine beleži rast broja startapa u domaćem ekosistemu za 20 do 30 odsto svake godine u odnosu na prethodnu, startapovi se suočavaju i sa određenim izazovima, a kao tri najveća izazova za srpske startap firme su finansiranje, zapošljavanje i pridobijanje kupaca.
Direktor Inicijative Digitalna Srbija i direktor projekta Preduzmi ideju Nebojša Bjelotomić ističe da su srpski startap firme, pored širenja svojih timova, većinski okrenuti ka povećanju prodaje i prikupljanju kapitala.
„Prethodna godina obeležena je velikim brojem aktivnosti, investicija i drugih dešavanja u oblasti startap preduzetništva, koje su uticale na razvoj poslovanja inovativnih biznisa. Mi u Inicijativi 'Digitalna Srbija' se trudimo da pratimo takva kretanja i na osnovu njih, u saradnji sa partnerskim organizacijama kreiramo programe koji će domaćim startapima omogućiti rast i otvoriti vrata globalnoj startap sceni", rekao je Bjelotomić.
Dodaje da nam rezultati Startap skener 2023 daju priliku da vidimo do koje tačke razvoja je stigao naš ekosistem i da procenimo koja su to polja na kojima treba najviše raditi kako bi naši inovativni biznisi mogli da se takmiče na različitim tržištima.
Takođe, naglašava, Startap skener svim zainteresovanima pruža podatke o tome kako se srpski startapovi finansiraju, ko su njihovi osnivači, ali i kakvi su njihovi planovi u kontekstu zapošljavanja novih članova tima i širenja poslovanja.
(Telegraf Biznis)