Na udaru i društvene mreže: Poslat zahtev Evropskoj komisiji za regulaciju promocije kriptovaluta

Vreme čitanja: oko 1 min.

Traže strožu kontrolu reklama i sprečavanje influensera da obmanjuju potrošače

Foto: Freepik

Instagram, Jutjub, TikTok i Tviter mogli bi da se souče sa regulatornim akcijama, pošto se evropska potrošačka grupa BEUC požalila Evropskoj komisiji i potrošačkim autoritetima da su onlajn platforme navodno olakšavale obmanjujuću promociju kripto imovine.

Podsetimo, američki regulatori tuže kripto platforme Coinbase i Binance, zajedno sa prošlogodišnjim kolapsom berze FTX, izazvali su zabrinutost oko zaštite potrošača vezanih za kripto sredstva kao što su bitkoin i eter.

Inače, Evropska unija je prošlog meseca usvojila prvi svetski skup pravila za regulaciju kriptoaktive.

Grupa je u svojoj žalbi navela da je širenje obmanjujućih reklama za kriptovalute na mreži nepoštena komercijalna praksa koja izlaže ozbiljnijoj šteti kao što je gubitak značajne količine novca prenosi Rojters.

Dodali su da se to dešava kroz reklame i uticaj korisnika platformi.

BEUC je pozvao evropsku mrežu za zaštitu potrošača (CPC Network) da od pomenutih platformi zatraži strožu kontrolu reklama i spreči influensere da obmanjuju potrošače.

- Kriptovalute će uskoro biti regulisane novim zakonom, ali on se ne odnosi na kompanije koje vode društvene platforme i profitiraju od reklama kriptovaluta, na štetu potrošača - rekao je direktor grupe Monik Gojen.

Potrošačke grupe iz Danske, Francuske, Grčke, Italije, Litvanije, Portugala, Slovačke i Španije takođe su potpisale žalbu.

(Telegraf Biznis)