Revolucija prodaje: Da li je hiperpersonalizacija budućnost?
Inteligentni algoritmi dizajnirani su da predvide i predlažu stavke ili sadržaj koji će korisnik verovatno preferirati na osnovu prošlih interakcija
"Hiperpersonalizacija podržana veštačkom inteligencijom predstavlja budućnost prodaje", poručio je direktor kompanije Things Solver Darko Marjanović na konferenciji Digital Day u Beogradu.
Kako je pojasnio, u digitalnom okruženju omogućava kreiranje ponuda u skladu sa realnim interesovanjima kupaca. On je takođe naveo i da, iz iskustva ove kompanije u saradnji sa maloprodajnim lancima u Srbiji, prodajni rezultati mogu biti uspešniji za čak 30 odsto.
- Veštačka inteligencija nam omogućava da preoblikujemo tehnologiju i da je prilagodimo svakom pojedincu na jedinstven način.Savremenim softverima za preporuku čiji je rad zasnovan na AI, obradi podataka i prediktivnoj analitici moguće je u velikoj meri unaprediti relevantnost ponude, što odgovora i prodavcima i kupcimai u velikoj meri utiče na korisničko iskustvo, a samim tim i na povećanje prodaje na digitalnim kanalima, koja beleži nezaustavljiv rast - rekao je Marjanović.
On je dodao da personalizacija danas ne podrazumeva samo obraćanje ličnim imenom prilikom komunikacije sa kupcima kao pre nekoliko godina, već i kreiranje ponuda koje su u potpunosti u skladu sa njihovim interesovanjima.
U rešenjima koje proizvodi kompanija, sistemi za preporuku integrisani su u prodajni levak u svim fazama, od početka do kraja procesa kupovine, a veoma su uspešni i kod zadržavanja postojećih kupaca. Mogu se primeniti na svim komunikacionim kanalima kao što su viber, sms, e-mail ili mobilne aplikacije, naveo je.
Marjanović je objasnio i da su inteligentni algoritmi dizajnirani da predvide i predlažu stavke ili sadržaj koji će korisnik verovatno preferirati na osnovu prošlih interakcija, preferencija i ponašanja, uz obavezno poštovanje privatnosti podataka.
Kako dalje pojašnjava, ovi sistemi koriste različite tehnike, kao što su kolaborativno filtriranje, filtriranje zasnovano na sadržaju i hibridne pristupe kako bi analizirali ogromne količine podataka i identifikovali obrasce ponašanja korisnika.
Razumevanjem individualnih preferencija i sličnosti između korisnika ili stavki, sistemi preporuka pomažu korisnicima da otkriju nove proizvode ili sadržaj koji sami možda nisu pronašli, što na kraju podstiče prodaju, angažovanje korisnika i lojalnost platformi.Na ovaj način se kupcima štedi vreme i unapređuje zadovoljstvo, a prodavcima poboljšava efikasnost i uspešnost poslovanja, poručio je Marjanović.
On je takođe upozorio da ova rešenja ne mogu biti od koristi ukoliko se primenjuju neadekvatni algoritmi, u slučaju neprilagođene komunikacije sa potencijalnim kupcima u smislu kanala, stila ili vremena dostavljanja informacija, kao i neadekvatno definisanih strategija za profile kupaca za koje nema dovoljno podataka.
Istakao je da su sistemi za preporuku za sada pokazali izuzetne rezultate u sektoru maloprodaje, ali da mogu biti vrlo korisni i u domenu finansijskih i telekomunikacionih usluga, imajući u vidu da su digitalizacija procesa i unapređenje korisničkog iskustvaprioriteti u poslovanju ovih industrija.
(Telegraf Biznis)