Nekada je vodio legendarni studio, a sada mu daju 11,6 miliona dolara da pravi crtaće uz pomoć robota
Kris deFarija je bio veliki šef u Warner Bros. i DreamWorks studijima, a sada veruje da može da napravi sledeće velike filmske serijale koristeći veštačku inteligenciju. Upravo je dobio 11,6 miliona dolara od velikih investitora za svoju ideju.
Njegovu kompaniju Chronicle Studios podržavaju Patron i Point72 Ventures, plus još nekoliko velikih firmi sa novcem.
deFarija se udružio sa Aronom Sistom, koji radi u firmi bivšeg šefa Google-a Erika Šmita. Njih dvojica su shvatili da je glavni problem animatora što ne mogu da dođu do gledalaca, iako prave odličan sadržaj.
Dok drugi u Holivudu pokušavaju da koriste AI za pravljenje filmova i efekata, ova dvojica to gledaju drugačije. Oni misle da roboti ne mogu da prave dobre priče, ali mogu da pomognu da te priče stignu do ljudi.
"AI ne može stvarno da pravi priče koje traju", kaže deFarija. "Najveći problem je što nema ko da gleda. Pravi se divan sadržaj, ali ga niko ne vidi".
Kako AI pomaže animatorima da dođu do gledalaca
Chronicle radi ovako - daju novac animatorima, prave im poslovni plan i daju im svoje AI alate da lakše dele svoje crtaće. Zauzvrat, uzimaju deo vlasništva nad projektom.
Njihovi roboti automatski prave male sličice za YouTube i prate društvene mreže da vide kako ljudi reaguju na crtaće.
Planiraju da potroše skoro polovinu novca - oko 4,6 miliona dolara - direktno na animatore. Daju im po 50.000 dolara po projektu. Do sada su pregledali 200 ljudi koji prave crtaće i izabrali šest njih. Do kraja godine hoće da podrže još devet.
Ne otkrivaju imena, ali kažu da neki već rade na kratkim filmovima koji izlaze ove i sledeće godine. Kao primer dobrog kreatora pominju Vivijen Medrano, koja pravi Hazbin Hotel i Helluva Boss na YouTube-u i dobila je ugovor sa Amazon-om.
Cilj je da se zaradi kroz različite načine
YouTube je samo početak. Ova platforma sve više liči na televiziju - veliki kreatori i studiji tamo puštaju cele serije.
Chronicle nije jedina firma koja radi ovako. Ima još kompanija kao što su Further Adventures i Promise koje takođe ulažu u kreatore koji rade sami.
Pravi cilj je da se zaradi novac na razne načine - prodaja Netflix-u ili nekoj streaming platformi, pravljenje besplatnih kanala sa reklamama, pa čak i pravljenje pozorišnih predstava.
Zato ne koriste AI samo da dobiju više pregleda na YouTube-u, već da naprave ljude koji će biti pravi fanovi.
(Telegraf Biznis/Business Insider)