Netflix ne staje: Prihodi eksplodirali, akcije lete - a tek sledi paklena jesen
Netflix je pregazio prognoze Volstrita za drugi kvartal i najavio još jaču godinu, što je odmah podiglo vrednost njegovih akcija. Dok konkurenti tapkaju u mestu, ovaj gigant nastavlja da zgrće milijarde zahvaljujući serijama koje ne silaze sa trending liste.
Drugi kvartal 2025. bio je izuzetno uspešan za Netflix – prihodi su porasli za 15,9%, dostigavši 11,08 milijardi dolara, dok je zarada po akciji skočila na 7,19 dolara, daleko iznad očekivanja analitičara. Zbog ovih rezultata kompanija je odmah podigla svoju prognozu godišnjih prihoda na između 44,8 i 45,2 milijarde dolara, što je za gotovo milijardu više nego ranije predviđeno.
Ogroman uspeh dolazi zahvaljujući rekordnoj gledanosti nekih od najjačih aduta u ponudi, poput završne sezone Squid Game i treće sezone Ginny & Georgia. Prema podacima kompanije Nielsen, Netflix je tokom juna zabeležio najveći skok gledanosti među svim striming servisima i sada drži 8,3% ukupnog TV gledanja u SAD.
Paklena jesen tek sledi: dolaze Wednesday i Stranger Things stižu na Netflix
Netflix ne planira da stane – u drugoj polovini godine korisnike očekuju nove eksplozivne sezone hitova Wednesday i Stranger Things, što znači da bi brojke mogle dodatno da porastu. Kompanija ističe da su joj očekivanja optimistična i da je rast članstva, kao i rast prihoda od oglasa, i dalje stabilan.
U isto vreme, Netflix pažljivo prati situaciju oko potencijalnih tarifa na strane sadržaje koje najavljuje Trampova administracija. Ipak, tvrde da najveće investicije i dalje ostaju u SAD, gde su od 2020. do 2024. godine, kako navode, doprineli američkoj ekonomiji sa čak 125 milijardi dolara.
Za razliku od većine konkurentskih servisa, Netflix više ne objavljuje broj novih pretplatnika po kvartalu, već se fokusira na rast prihoda i profita – i to se pokazalo kao dobitna strategija.
Trenutna tržišna vrednost Netflixa iznosi 542 milijarde dolara, što je više nego dvostruko u odnosu na Disney i čak 17 puta više od Warner Bros. Discovery. Akcije su samo ove godine skočile 43%, daleko više nego kod ostalih igrača na tržištu.
Velika ekspanzija u sportskom sadržaju, prihodi na pomolu
Netflix sve više ulaže u lajv sadržaje, posebno sportske događaje koji su atraktivni za oglašivače. Tako će 13. septembra prenositi boks meč Kanelo protiv Kraforda, dok je zadržao prava i na tradicionalne NFL utakmice na katolički Božić.
(Telegraf Biznis)