Jutjuberka otkriva koliko novca zarađuje od snimanja videa, i kako joj to polazi za rukom

Koliko Jutjuber zarađuje od videa zavisi od više faktora, ali postoji nekoliko načina koji mogu da povećaju prihod

Foto: Instagram/nataliebarbu

Jutjuberi zarađuju novac preko partnerskog programa, koji im omogućava da unovče svoj kanal na Jutjubu zahvaljujući video oglasima koje postavlja Gugl.

Jutjuberi sa najmanje 1.000 pretplatnika i 4.000 sati gledanja u prošloj godini ispunjavaju uslove da se prijave i počnu da zarađuju od svojih kanala putem oglasa, pretplate i članstva na kanalima. Ovi oglasi će doneti određenu svotu novca, u zavisnosti od faktora kao što su vreme gledanja video snimka, dužina i demografska gledanost.

Natali Barbu, influenser i Jutjuber sa 227.000 pretplatnika, dva puta nedeljno objavljuje video snimke na Jutjubu o svojim svakodnevnim životnim iskustvima. Tokom protekle dve godine Barbu je bila fokusirana na rast svog Jutjub kanala, koji joj je u proteklih devet meseci doneo zaradu od 27.000 dolara. Barbu je tokom svoje čitave karijere na Jutjubu rekla da je zaradila oko 50. 000 dolara.

- Ne možete da očekujete da ćete zaraditi 27.000 dolara u prvoj godini. Zarada je nešto što vremenom raste - rekla je ona.

Barbu ima više od 20 video zapisa sa preko 100 000 pregleda. Ona je rekla da je njen najnoviji video snimak sa preko 100.000 pregleda, vlog u kom joj mlađa sestra pomaže da se preseli u školu, već zaradio 600 dolara u tri nedelje.

U proseku, rekla je da joj video od 100.000 pregleda zarađuje između 500 i 1.000 dolara, u zavisnosti od broja reklama koje će uključiti u video. Na primer, sličan videozapis od pre nekoliko godina zaradio je samo oko 100 dolara jer je uključila samo jedan oglas. Barbu je objasnila na koje faktore treba obratiti pažnju kako bi povećali zaradu od jednog videa i deli savete za uspeh.

Kako je Barbu postala Jutjuber

Barbu je otvorila Jutjub kanal pre osam godina, dok je bila u srednjoj školi. Ona je nakon škole objavljivala video zapise u kojima se govori o modi i lepoti, mnogo pre nego što je znala da može da zaradi bilo kakav novac od platforme.

Barbu je diplomirani inženjer i rekla je da je tokom studiranja počela ozbiljnije da shvata svoj Jutjub kanal. Ona je na kanalu objavljivala jedan video nedeljno o ​​njenim životnim iskustvima na fakultetu i o tome kako je to biti devojka koja studira inženjerstvo.

Nakon fakulteta, pronašla je posao od 9 do 5 i istovremeno održavala svoj Jutjub kanal. Nakon godinu dana rada u kompaniji i rada na njenom ličnom brendu, Barbu je odlučila da se bavi samo Jutjubom, budući da je od svog digitalnog poslovanja zarađivala više novca nego od posla u kompaniji. Danas Barbu snima u svom stilu, deleći svoj svakodnevni život sa svojim pratiocima.

Što se tiče ukupnog prihoda, Barbu je rekla da najviše zarađuje od sponzorstva nekog brenda, promocijom proizvoda na svom Jutjub kanalu i Instagram stranici, a pored toga i od Google "AdSense-a".

Jutjuberi zarađuju određenu količinu novca od "AdSense-a" na osnovu stope CPM-a odnodno zarade na 1.000 pregleda. Stope CPM-a variraju među Jutjuberima, a nijedan Jutjuber nema istu stopu CPM-a. Čak i kanali istog autora mogu imati vrlo različite stope CPM-a.

Foto: Pixabay.com

Jutjuberka Marina Mogilko u proseku zaradi 10,73 dolara na svakih 1.000 pregleda na svom Jutjub kanalu "Silicon Vallei Girl". Njen drugi kanal, "Linguamarina", sa 1,5 miliona pretplatnika, ostvaruje u proseku 4 dolara na 1.000 pregleda. Njen treći kanal ostvaruje 2,71 USD na 1.000 pregleda.

Iako "Silicon Vallei Girl" ima najmanji broj pretplatnika od ova tri kanala (255.000 pretplatnika), kanal ima višu prosečnu stopu CPM-a od ostalih, jer je sadržaj koji deli više usmeren na biznis. Stope CPM-a takođe variraju u zavisnosti od video zapisa.

Barbu je podelila da ima prosečnu stopu CPM-a od 10 USD. Ali njen video pod nazivom „Kako pokrenuti internet prodavnicu“ u kom ona govori o tome kako neko može pokrenuti sopstvenu on-line prodavnicu ima stopu CPM-a od 20 USD.

- To mnogo zavisi od videa koji radite, ne postoji stalna stopa CPM-a za ceo vaš kanal. Oglašivači će platiti više za informativni video ili poslovni video nego za video u stilu vloga - dodala je Natali.

Stopa će takođe zavisiti od sezone, sa nižim stopama CPM-a (ili reklamnim budžetima) na početku godine, a višim na kraju.

Kako povećati svoj prihod

Jutjub zvezda Šelbi Čurč je rekla da je zaradila između 2.000 i 5.000 dolara od videa sa milion pregleda na Jutjubu. Ona je rekla da su najvažniji faktori na koje treba obratiti pažnju kada želite da povećate zaradu su dužina video snimka (koja će vam omogućiti dodavanje više oglasa) i ukupno vreme gledanja.

Barbu je rekla da je povećala prihod od Google AdSense-a tako što je produžila svoje video snimke na 10 minuta, što joj povećava mogućnost da ubaci više oglasa. U jednom video snimku koji traje više od 10 minuta u proseku ubaci oko četiri oglasa: jedan oglas za prethodni video zapis na početku videa, dva u videu i jedan oglas posle video snimka.

- Prosečno zadržavanje mojih gledalaca je oko četiri ili pet minuta. Uvek postavljam oglas u prva tri minuta, jer želim da što više ljudi vidi taj oglas - dodala je Barbu.

Ključno je, kako je rekla, postavljanje oglasa pre nego što gledaoci „odustanu“ i odu sa vašeg videa. Jutjuberi imaju pristup statistici i metrikama svojih kanala.

- Primetila sam da ako predugo govorim o jednoj konkretnoj stvari, ljudi će brzo odustati jer ih kratko drži pažnja. U vlogovima ljudi žele da vas vide kako radite, ne žele da vas gledaju kako pričate pet minuta o istoj stvari - zaključila je.

(Telegraf Biznis)