Žene na poslu žele da se dopadnu svima, dok sa muškarcima to nije slučaj
Nemačko istraživanje pokazuje da je parametar dopadljivosti činilac koji utiče na dinamiku unutar kolektiva
Studija sprovedena u Nemačkoj rasvetljava novi jaz među polovima.
Naime, 32 dobrovoljca učestvovala su u ovoj studiji, koja je pokazala da se učinak muško-ženskog para na radnom mestu vrednuje prema tome šta kolege misle o ženskom članu dvojca.
Autori istraživanja objašnjavaju da je pri svakoj interakciji sa koleginicom, u poslovnom okruženju, prisutan parametar dopadljivosti, koji služi ili kao plus ili kao minus njenom učinku.
Kada je reč o muškarcima, parametar dopadljivosti se kod njih primenjuje jedino onda kada su u interakciji sa koleginicama. Dopadljivost ne igra nikakvu ulogu u grupi koja ima isključivo muške članove.
Tokom trajanja ogleda, kolege su sarađivale bez obzira na to šta misle jedni o drugima. Tek onda kada su grupe bile polno izmešane, muškarci su postajali osetljivi na to kako ih drugi vide.
Kako na žene i muškarce utiče tuđe mišljenje pri donošenju finansijskih odluka?
Kako bi razotkrili zašto je dopadljivost uvek činilac u ocenjivanju uspeha žena, ali ne i muškarca - na poslu, stručnjaci su učesnike podelili u parove, a potom pripremili igru u kojoj je cilj bio ostvariti finansijsku dobit putem uzajamne saradnje i timskog rada.
Pre početka igre, svaki od učesnika je dobio fotografiju svog partnera i zatraženo je da ga oceni na osnovu prvog utiska. Zatim im je, u surovom zapletu, saopšteno kako je njih partner ocenio.
Parovi su zamoljeni da tokom igre ulože po 6 evra u zajedničku investiciju. Cilj je zaraditi na uštrb svog partnera, a zadržati više novca za sebe. Rezultati na kraju igre pokazuju da su muškarci u proseku ulagali 4.05, a žene 3.92 evra.
U slučaju istopolnih grupa, žene kojima se koleginice nisu znatno dopadale su ulagale 30% manje novca nego što je to bio slučaj sa koleginicama između kojih je postojala određena međusobna dopadljivost. U skroz muškim grupama, ovaj činilac nije bio prisutan tokom donošenja poslovnih odluka, pa su svi muški učesnici ulagali sličan iznos, piše Science Alert.
Dopadljivost utiče na dinamiku u kolektivu
- Očekivali smo da će biti primetne jasne razlike između ponašanja dva pola, ali nismo očekivali ovako značajnu razliku - ističe Leoni Gerhards, ekonomista sa Univerziteta u Hamburgu.
Ipak, ova studija ne svedoči o urođenoj razlici između muškaraca i žena. Pre će biti da je reč o poistovećivanju sa kulturološkim ulogama koje su date svakom od polova.
Zaključak studije glasi da je parametar dopadljivosti svakako činilac koji utiče na dinamiku unutar kolektiva, naročito u okruženju gde rade isključivo žene ili gde je kolektiv polno izmešan, bez obzira na to šta prouzrokuje prisustvo ovog parametra.
(Telegraf Biznis/N.I.)