3 načina da zadržite radnike koji su na ivici da daju otkaz
Da bi se brzo oporavile i planirale budući rast, kompanije moraju da zadrže i privuku nove zaposle
Današnji izazovi predstavljaju i priliku za preduzeća da preispitaju strategije za zaposlene. Usred „velike ostavke“, podizanje iskustva zaposlenih u cilju privlačenja i zadržavanja talenata nikada nije bilo važnije.
Poverenje, autonomija i personalizacija su ključni za ispunjavanje evoluirajućih očekivanja zaposlenih i uspeh u budućnosti posla.
Pandemija je mnoge promene, ali kada je u pitanju svet rada, jedna stvar je sada kristalno jasna: glas zaposlenih je bitan i mora da se čuje. Ljudi sve više žele da rade za kompanije koje su u skladu sa njihovim vrednostima i gde su njihove individualne potrebe podržane i zadovoljene. Ova promena je kulminirala rekordnim brojem otkaza i „velikom ostavkom“ o kojoj se naširoko raspravlja.
Da bi se brzo oporavile i planirale budući rast, kompanije moraju da zadrže i privuku nove zaposlene. Evo tri načina:
1. Zaradite poverenje zaposlenih
Tradicionalno, lideri su oblikovali iskustva zaposlenih na osnovu onoga što su verovali ili pretpostavili da će njihove zaposlene učiniti srećnijima. Međutim, tokom pandemije veća pažnja je posvećena individualnim potrebama zaposlenih i otkrivena je očigledna nepovezanost između onoga što poslodavci misle da njihovi ljudi žele i onoga što zaista žele. Vremenom je ovaj prekid veze doveo do toga da neki zaposleni izgube poverenje u poslodavce i da se zapitaju da li njihova politika zaista odražava njihove vrednosti.
Od ključne važnosti je da dobro razumete šta vaši zaposleni žele. Da biste to postigli, potrebno je da ih slušate i nastavite da ih slušate. Ali čak ni to nije dovoljno. Morate odgovoriti i preduzeti akciju.
Kada poslodavci vode kontinuiran, dvosmerni dijalog sa svojim zaposlenima, oni prikupljaju uvide u realnom vremenu koji su potrebni da bi se odredio najbolji pravac delovanja i prilagodili promenljivim potrebama zaposlenih. Kada se ova akcija preduzme, šalje signal zaposlenima da su njihovi stavovi cenjeni, a oni su motivisaniji da rade.
A, kada je u pitanju zadržavanje talenata, poverenje da vas vaš poslodavac ceni i da deluje u vašem najboljem interesu čini veću razliku nego što to može bilo koja proizvoljna pogodnost.
2. Dajte veću autonomiju
Dobijanje poverenja vaših zaposlenih je ključno. Ali da bi stvorili najbolje moguće iskustvo zaposlenih, poslodavci moraju da nauče da veruju i svojim radnicima. Sloboda rada sa većom autonomijom i fleksibilnošću postala značajno važnija za radnike tokom pandemije. Stoga autonomija mora igrati značajniju ulogu iu budućem radu.
Autonomija ne mora da znači puštanje svakoga da radi šta želi sve vreme. Umesto toga, u ovom kontekstu, radi se o davanju slobode zaposlenima da istraže šta im najbolje odgovara, uzimajući u obzir individualne i promenljive okolnosti. To znači verovati da vaši zaposleni žele da urade dobar posao, a samim tim i osnažiti ih da daju najbolje od sebe na poslu.
Naravno, ne mogu se sve uloge obavljati na daljinu i ne mogu sve organizacije odobriti fleksibilno radno vreme. Ali veći osećaj autonomije zaposlenih i dalje se može postići uz, na primer, pažljiviji, transparentniji pristup rasporedu smena. Ili razvoj veština unutar organizacije.
3. Zauzmite personalizovan pristup
Jednom kada uspostavite dvosmerno poverenje između zaposlenog i poslodavca, potencijal za iskustvo zaposlenih je neograničen. Lideri više ne moraju da se oslanjaju na pretpostavke o tome koje beneficije mogu povećati produktivnost, ili gde i kada njihovi zaposleni rade svoj najbolji posao.
Čak i u velikim kompanijama, gde je teže zadovoljiti svaku individualnu potrebu, tehnologija nam omogucćva da pratimo trendove i pružimo bolje iskustvo za sve. Jednom kada shvatite evoluirajuće preferencije i ciljeve vaših ljudi, mašinsko učenje i uvidi zasnovani na podacima mogu se koristiti za optimizaciju iskustava na način koji će pomoći ljudima da rastu, da se osećaju podržaniji u trenucima koji su važni i da budu produktivniji.
Prilika za pozitivne promene
Svet rada se okrenuo naopačke, a samo u poslednje dve godine drastično se promenila definicija šta znači imati pozitivno iskustvo zaposlenih. Ali ovaj poremećaj je takođe stvorio priliku da se nešto ispravi.
Stručnjaci koji učestvuju u online formatu Svetskog ekonomskog foruma kažu da je ovo samo početak, kao i da ono što sledi počinje uspostavljanjem dvosmernog dijaloga i poverenja sa vašim ljudima.
(Telegraf Biznis)