Šef Airbnb: Ovo je najbolji biznis savet koji sam dobio i protivi se svemu što sam do tada čuo

Vreme čitanja: oko 1 min.

Po njegovoj proceni, savet je "upalio". U svojoj prvoj deceniji, Airbnb je postao veći od Hiltona, koji je počeo 1919. godine

Foto: Tanjug/AP

Jedan jedini savet investitora pomogao je da izvršni direktor Airbnb-a Brajan Česki svoju kompaniju razvije od startapa u teškom stanju do industrijskog giganta vrednog oko 70 milijardi dolara.

To je rekao sam Česki, koji je prisutnima na nedavnom događaju na Stenfordskoj poslovnoj školi rekao da je to "najbolji savet koji sam ikada dobio".

A savet glasi: Fokusirajte se na 100 ljudi koji vas vole, umesto da pokušavate da naterate milion ljudi da im se pomalo dopadnete.

Ovaj savet mu je dao Paulo Graham, suosnivač akceleratora tehnoloških startap I Combinator, koji je savetovao Airbnb-ove suosnivače da se fokusiraju na malu grupu potencijalnih kupaca dok su gradili svoju kompaniju.

- Takva preporuka "zapravo je kontraintuitivna sa skoro svim drugim stvarima koje svi drugi - rekao je Česki.

Za rani Airbnb to je značilo stvaranje doživljaja za goste koji je bio drugačiji od boravka u hotelu ili spavanja na nečijem kauču.

To je takođe značilo da se istovremeno shvati šta bi domaćine činilo srećnim. Mali broj ljudi koji su duboko cenili Airbnb iskustvo, kako gostiju tako i domaćina, postao je "odeljenje marketinga" kompanije, rekao je Česki na događaju u Stanfordu.

Po njegovoj proceni, strategija je uspela. U svojoj prvoj deceniji, Airbnb je postao veći od Hiltona, koji je počeo 1919. godine i trenutno ima tržišnu kapitalizaciju od 36,43 milijarde dolara. Najveći deo tog ranog rasta bio je iz marketinga od usta do usta, rekao je Česki.

Nažalost, Graham je takođe dao Airbnb-ovim suosnivačima „najgori savet“ koji su ikada dobili, dodao je Česki - da će morati da se presele Kaliforniju, gde se nalazi I Combinator, da bi uspeli.

- Ne morate da se selite u Silicijumsku dolinu - rekao je Česki. "Možete biti bilo gde."

(Telegraf Biznis)