Uštedeli su neimarima 7 sati radnog vremena, sada žele da rade sa srpskim kompanijama

"Beogradska podzemna železnica, kao i svi drugi građevinski projekti uopšte, mogu samo imati koristi od procesa digitalizacija u građevinarstvu"

Foto: Planradar

Danas, kada je vreme neprocenjivi resurs i jedan od najcenjenijih termina, bilo kakva njegova ušteda je blago. Radno vreme na poslu je posebna kategorija, a sve glasnije su polemike oko njegovog skraćenja i razloga "za" i "protiv". Zamislite onda da vam neko nudi za vašu kompaniju više fikasnosti, za manje utrošenih radnih sati...

U tome je uspeo mladi austrijski startap PlanRadar, koji je radio na bečkom metrou, a Bojan Petković, regionalni menadžer za jugoistočnu Europu, u razgovoru za Telegraf Biznis otkriva da imaju veliku želju da rade sa našim firmama.

Reč je o softverskom rešenju koje je bazirano na cloud tehnologiji za dokumentaciju i komunikaciju u građevinskim projektima i projektima vezanim za nekretnine. Ovo rešenje danas koriste kompanije svih veličina u preko 43 države sveta. PlanRadar se primenjuje u različitim sektorima poslovanja, za širok raspon različitih projekata, od hotela i poslovnih kompleksa, preko stambenih zgrada, pa sve do velikih infrastrukturnih projekata.

Između ostalog to su građevinska dokumentacija, upravljanje zadacima i nedostacima, dubinske analize, procene, predaje projekata, upravljanje objektima itd.

Neki od projekata na kojima je radio ovaj startap i bio korišćen uključuju i modernizaciju podzemne železnice u Beču, izradu projekta poslovne zgrade OMV rafinerije u Austriji, rekonstrukciju hale i kancelarijskog prostora kompanije Kühne & Nagel u Nemačkoj, kao i izgradnju novog stambenog kompleksa Quartier Belvedere Central u centru Beča.

Foto: Planradar

- Naši korisnici u proseku uštede sedam radnih sati nedeljno, a to za ovako velike projekte predstavlja značajnu uštedu u vremenu, sredstvima i efikasnosti - kaže nam Petković.

Kako nam objašnjavaju, u moru startapa i tehnoloških kompanija za razvoj jedne IT kompanije koja beleži sve veći uspeh, važno je prepoznati potrebe klijenata i ponuditi proizvod koji im pomaže da svoje radne procese obavljaju na jednostavniji način, koji ih čini efikasnijim.

- Na taj način naći ćete se u klasičnoj "win-win“ situaciji koja je korisna za sve koji su uključeni. Naša saradnja sa klijentima obično započinje neobavezujućim testom aplikacije, koji se može besplatno pokrenuti putem linka za registraciju na našoj web stranici nakon čega se većina klijenata opredeli za dalje korišćenje aplikacije - kaže on.

Bitno je biti svestan činjenice, ističu, da velike kompanije uglavnom očekuju gotova rešenja, prilagođena različitim sektorima koji posluju unutar njih – na primer, specijalističke službe, nabavka, služba za informatiku i tehniku, itd, od kojih svaka ima svoje posebne potrebe i očekivanja.

- Tek nakon što se kompanije uvere da naše rešenje mogu koristiti u širokom rasponu poslova i situacija naša aplikacija trajno postaje sastavni deo njihovog poslovnog procesa -

One koji žele da pokrenu sličan startap savetuju da prepoznaju potrebe tržišta i ponude praktično rešenje - koristi koje donose inovacije moraju biti očigledne - da bi, kada se podvuče crta, poslovanje i korisnika i startap kompanije na kraju bilo uspešno, objašnjava.

- Građevinska industrija je već po svojoj prirodi vrlo sklona tehnici i inovacijama, a otvorenost prema inovacijama je posebno zastupljena na nivou specijalizovanih službi. Ipak, potrebno je prepoznati upravo specifične zahteve tih pojedinačnih, krajnjih korisnika kojima će vaša aplikacija doneti korist i olakšati poslovanje, što često znači i dosta spremnosti na prilagođavanje, osluškivanje tržišta, kao i brzo reagovanje u pojedinim situacijama. Mlade kompanije moraju da veruju u sebe, ali da istovremeno detaljno osluškuju tržište, upravo zato što je konkurencija velika, a svaka greška može biti fatalna na samom početku razvoja - kaže Petković..

Klijenti su im zvučna imena poput kompanija STRABAG, PORR, Siemens, zatim Raiffeisen WohnBau – Rajfajzen agencija za nekretnine, Luka Hamburg, aprisutni su i u regionu, gde za sada najviše sarađuju sa građevinskim kompanijama u Hrvatskoj i Sloveniji.

- Želja nam je da u narednom periodu PlanRadar predstavimo i klijentima iz Srbije i drugih zemalja regiona, pre svega kako bismo omogućili i ovdašnjim arhitektama, građevincima i menadžerima nekretnina da uz pomoć naše aplikacije olakšaju i povećaju efikasnost sopstvenog poslovanja, po ugledu na kolege sa drugih evropskih i svetskih gradilišta. Nadamo se da ćemo, u perspektivi, moći da sarađujemo i sa velikim srpskim građevinskim kompanijama koje su angažovane širom sveta, i na taj način, zajedno sa njima, učestvujemo u modernizaciji građevinskih projekata na globalnom nivou - priča on.

Foto-ilustracija: Shutterstock

Postojeći softver koji je dostupan na tržištu uglavnom se fokusira na nasleđene sisteme skladištenja podataka. Sa jedne strane, dobar je znak da veliki broj kompanija već koristi takve sisteme, jer to pokazuje da su prepoznali vrednosti softverskih rešenja za građevinarstvo i sektor nekretnina, ali, istovremeno, neophodno što pre otići i korak napred i u potpunosti iskoristiti sve prednosti koje digitalna ekonomija pruža ovim sektorima, misle u ovoj kompaniji.

KAKO GRADITI BEOGRADSKI METRO 

Radili ste na modernizaciji bečkog metroa - u čemu se konkretno ogledala ta saradnja i dodatno, kako smo i mi u pripremama za početak gradnje beogradskog metroa, šta prema vašem mišljenju može od rešenja da se primeni. Da li imate svoje viđenje kako bi najbolje trebalo iskoristiti infrastrukturu i kapacitete

- Tokom modernizacije podzemne železnice u Beču, koja je obavljena na liniji U4, korišćen je naš softver za građevinsku dokumentaciju - prvenstveno za rad sa digitalnim građevinskim nacrtima i pripremu izveštaja. Celokupna modernizacija dela železnice od stanice Huteldorf do stanice Šenbrun završena je za 128 dana, a u okviru projekta je, između ostalog, obavljena i rekonstrukcija 100 metara dugog svoda, starog 120 godina. Kolege su bile izuzetno zadovoljne brzinom, jednostavnošću i mogućnošću praćenja napredovanja radova, koje im je omogućila naša aplikacija - objašnjava Petković.

- Beogradska podzemna železnica, kao i svi drugi građevinski projekti uopšte, mogu samo imati koristi od procesa digitalizacija u građevinarstvu, jer se na taj način omogućuje brža i efikasnija komunikacija i razmena informacija između svih učesnika u projektu. Ovo je od posebnog značaja za projekte koji uključuju veliki broj stručnjaka iz različitih oblasti, ali i koji se protežu na velikoj površini, kao što je slučaj sa izgradnjom metroa, jer se, bez obzira na udaljenost tačaka koje je potrebno pregledati, popraviti i unaprediti, sve informacije nalaze u mobilnom telefonu odgovornih izvođača, i svi koji učestvuju u projektu u svakom trenutku imaju na raspolaganju iste informacije, ažurirane u realnom vremenu -

Inače, trenutno se aplikacija PlanRadar na nedeljnom nivou koristi na više od 25.000 projekata širom sveta, a njihov plan za ovu godinu je osnivanje predstavništava u Francuskoj. Veruju da će ih takav pristup uskoro postaviti na mesto jednih od vodećih svetskih pružalaca ovakve vrste usluga građevinskoj i industriji nekretnina.

VIDEO: Da, ovo jeste na zemlji i nije naučna fantastika

(Vesna Bjelić)