U kupovini padate na ove fore godinama, a da toga niste ni svesni

Dok trgovcima cveta posao, kupci misle da su, ipak, oni često na dobitku. Da li je baš tako?

Foto: Unsplash

Kada uđete u prodavnicu s namirnicama, šta prvo primetite: boje, cene, plakate na kojima piše akcija, ambalažu, vrstu proizvoda? Kao što je već poznato, aranžiranje robe se odvija (menja) s vremena na vreme, kako bi kupci bili "zbunjeni".

Ako naučite gde tačno neki proizvod stoji, kada uđete u objekat, ići ćete pravo ka njemu, i "zanemarićete" ostale artikle. Prodavci to dobro znaju, i zato vas svaki put iznova "zbunjuju" premeštajući hranu. Ali, ima još proverenih "recepata" za bolju prodaju, koji dolaze od prodajnih objekata, ali i od samih proizvođača.

25 grama gratis

Jedno od najčešće konzumiranih pića širom sveta, pa i u našoj zemlji. Kafa, posebno instant, dolazi u nekoliko pakovanja (50 gr, 100 gr, 250 gr...), a uglavnom ona najveća prati natpis "+ 25 grama gratis", što na naš mozak automatski deluje pozitivno, jer dobijamo nešto besplatno. Tako da, iako smo možda planirali da uzmemo manje pakovanje koje ćemo i platiti manje, ovakav marketinški "trik" nas brzo pokoleba.

Još jedan "trik" vezan za kafu, ali i za, na primer, prašak za veš, jeste da na pakovanju piše za koliko šolja ćete imati "materijala", odnosno za koliko pranja imate nekog praška. Te tako, ako na kafi od 250 gr + 25 gr gratis (ukupno 275 gr) piše da je ima dovoljno za 137 šoljica - kupcu je mnogo lakše da "preračuna" da li mu se isplati.

Sat otkucava...

Kako roba koja je pred istekom roka trajanja ne bi propala, trgovci na proizvode sa "spornim" datumom lepe nalepnice s popustom, koji uglavnom bude 30 odsto. Ovaj "trik" se uglavnom uvek isplati, a najčešće je reč o jogurtu, keksu, čokoladama... Samo vodite računa da ne kupite previše proizvoda, koje na kraju ne možete da pojedete ili popijete.

Foto: Pixabay

Kupci su zadovoljni jer je proizvod koji inače konzumiraju - sada snižen, a svakako će ga pojesti ili popiti u roku, a trgovci neće baciti gomilu zaliha. Često se desi da na takvom sniženju budu i neki premium proizvodi, kao što su bombonjere, koje možda ne biste kupili po regularnoj ceni.

Žvake i čokoladice na prvom mestu

Da li ste se nekada pitali zašto te "sitne" stvari stoje odmah pored kase? Najpre zato što zauzimaju malo prostora, a sa druge strane - uglavnom je reč o proizvodima koji privlače decu ili na koje zaboravimo u potrazi za onim konkretnijim. Dok čekaju u redu s roditeljima, deci uglavnom privuče pažnju ono što je oko njih, pa je tako mesto tik uz kasu idealno za Kinder jaja, čokoladne bananice, bombonice, lizalice i tome slično.

S druge strane, odraslima uvek fale upaljači, papirnate maramice, žvake, pa je njih najbolje sortirati tako da kupcima budu "pred očima". Ono čega se takođe retko setimo u kupovini jesu baterije.

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Telegraf Biznis)