Oni su spremni da pokrenu biznis u našoj zemlji: Srbi u Austriji i Nemačkoj imaju i 40.000 evra

Kao visokoplatežni krajnji kupci oni su spremni da potroše više novca na šoping, putovanja, provod i zabavu, ali i da ulažu u nekretnine i pokreću biznis u Srbiji

Foto: Pixabay, statista.com

Ljudi sa ovih prostora koji žive u Nemačkoj, Austriji ili Švajcarskoj imaju od 23.000 do 40.000 evra kupovnu moć. Oni se više i ne smatraju "gastosima".

Oni koji žive generacijama u ovim zemljama više ne odgovaraju klasičnom klišeu „gastarbajtera“, jer su se tokom proteklih pet decenija integrisali u lokalne sredine i razvili u atraktivnu ciljnu grupu za srpsku privredu.

Radi se o ciljnoj grupi do milion ljudi sa godišnjom kupovnom moći od 23.600 evra do 40.700 po osobi, koja voli da troši i od kojih neki već u 3. i 4. generaciji žive u najrazvijenijim industrijskim nacijama i deo su tamošnjih društava visokih performansi.

Ovi podaci objavljeni su na portalu statista.com, globalnoj biznis data platformi broj jedan u svetu.

Kupovna moć u ovim zemljama meri nominalno raspoloživi neto prihod stanovništva, uključujući državne naknade poput naknada za nezaposlene, dečije dodatke ili penzije i dostupna je za troškove života, potrošnju ili uštedu. Kupovna moć je, ujedno, i najčešće korišćeni pokazatelj potencijalne potrošnje.

Iz tog razloga dijspora koja živi u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj i koja je emotivna po pitanju zemlje iz koje dolazi ili potiče i rado provodi odmore i praznike u Srbiji, može znatno uticati na razvoj lokalne privrede.

Kao visokoplatežni krajnji kupci oni su spremni da potroše više novca na šoping, putovanja, provod i zabavu, ali i da ulažu u nekretnine i pokreću biznis u Srbiji. Najvažnije je pronaći pravi put do te ciljne grupe i uveriti ih u proizvode, usluge i ponude koje garantuju pouzdanost, kvalitet i najbolju uslugu.

Veliku kupovnu moć dijapore u ovim zemljama, dokazuje i zvanični podatak NBS (Narodne banke Srbije) o doznakama iz Austrije, Nemačke i Švajcarske, koje su 2019., pre pandemije COVID-19, iznosile EUR 1,89 milijardi, što je 54,09% ukupnih doznaka iz celog sveta u toj godini (EUR 3,5 milijarde). Realni iznos je znatno veći, s obzirom na neformalne kanale slanja novca u Srbiju autobusom, preko prijatelja i na slične načine.

Video: Vlasnik restorana odlučio da pozlati svoja jela: Da li ste za jedan zlatni odrezak?!

(Telegraf Biznis)