Kako se "bore" naši ljudi u dijaspori? Šećer poskupeo 60 odsto, trgovci varaju i kod čipsa, kremova

U svojoj analizi, Radnička komora je poredila cenu 19 identičnih proizvoda koje građani kupuju

Foto:Shutterstock

Za kupovinu namirnica u Austriji građani sada moraju sve dublje da uvlače ruku u novčanik, jer su cene značajno skočile.

Analiza Radničke komore pokrajine Tirol pokazala je da je od aprila, na primer, cena šećera porasla za 60 odsto, ulja za 48 procenata i brašna za 33 odsto. Kada je reč o mleku, rast cene je između 11,51 do 14,39 odsto.

Cena putera porasla je do 15 odsto.

U svojoj analizi, Radnička komora je poredila cenu 19 identičnih proizvoda koje građani kupuju, i ustanovila koliko su cene skočile u poslednjih šest meseci. Organizacija "foodwatch Österreich" ustanovila je "skriveno" poskupljenje.

"Kod svih namirnica je naše istraživanje pokazalo da su proizvođači smanjili sadržaj proteklih meseci. Uz to su cene značajno porasle", istakla je šefica organizacije Hajdi Porstner.

Podsećamo, Telegraf Biznis je više puta pisao o tzv. pojmu "shrinkflation".

"foodwatch Österreich" je, naime, utvrdio indirektno poskupljenje kroz smanjenje sadržaja pakovanja namirnica, uz zadržavanje cene, a negde i uz povećanje cene. Tako je kod proizvoda Ovomaltine utvrđeno da je sadržaj smanjen za 10 odsto, uz rast cene od početka godine za 20 odsto.

U kesici naćosa Doritos Sweet Chili Pepper je 12 odsto manje sadržaja, uz rast cene od 14 procenata. Pritom, smanjenje sadržaja, konstatuje organizacija, proizvođač nije označio potrošaču.

Video: Bili smo u Italiji: Ovako se pravi čuvena kafe Vergnano koja postoji 140 godina

(Telegraf Biznis)