Na šta se odnosi pojam "tiho odustajanje"? Poslovni lideri iz Davosa uputili jasnu poruku menadžerima

Fenomen je nastavak takozvane "velike ostavke", termina koji opisuje talas odlazaka posebno mladog osoblja nakon pandemije

Foto: Shutterstock.com

Odgovornost menadžera i poslovnih lidera je da spreče tiho odustajanje nakon što je pandemija suštinski promenila uslove rada, prema panelu menadžera i stručnjaka za ljudske resurse na Svetskom ekonomskom forumu.

- Posao lidera odozgo nadole je da reši ovaj problem - rekla je izvršna direktorka Vimea Andžali Sud u utorak u Davosu.

- Moramo da komuniciramo drugačije - primetila je ona, dodajući da ne veruje da se većina lidera oseća sposobnim za to.

Termin "tiho odustajanje" je skovan tokom pandemije da opiše one koji su, radeći od kuće i osećajući se odvojeno od poslodavaca, tiho prešli na davanje minimalnog doprinosa dok su svom privatnom životu davali veći prioritet. Prema anketi Galupa objavljenoj u septembru, oko polovina američkih radnika ispunjava takve uslove.

Fenomen je nastavak takozvane "velike ostavke", termina koji opisuje talas odlazaka posebno mladog osoblja nakon pandemije, kaže organizacioni psiholog Adam Grant sa Univerziteta u Pensilvaniji.

Mnogi radnici su mislili "s obzirom na ono što dobijam od svog poslodavca, koji je pošten način da uzvratim?", rekao je Grant.

Za raspravu je da li je ovaj fenomen za osudu ili samo čin samoodbrane. Iako poslodavci i radnici prirodno imaju tendenciju da budu na različitim stranama ovog argumenta, sve je veća podrška gledištu da su šefovi ti koji treba da spreče unutrašnju rezignaciju, a loši menadžeri prete moralu, angažovanju i učinku.

To što su mnoge kompanije vodile izlazne intervjue sa zaposlenima koji su odlazili u to vreme bila je dobra ideja, rekao je Grant, ali "više bih voleo da poslodavci sprovode intervjue za ulazak ili razgovore za ostanak".

Pružanje mobilnosti i vidljivosti radnicima o tome kako njihova karijera može da napreduje takođe je ključna za izbegavanje "tihog odustajanja", kaže Thieri Delaporte, izvršni direktor indijske IT multinacionalne kompanije Vipro Ltd.

- To je neverovatno važan aspekt ne samo zadržavanja tela već i srca, a mi želimo oboje - rekao je Delaport.

Video: Kruna Gavović: Zaposleni treba da ima tretman kao klijent, a to je - najbolji

(Telegraf Biznis)