• 4

Šef koga ne mrzi da piše hiljade čestitiki svojim radnicima: Ne zaboravljajte ljude!

Neki menadžeri su preuzeli njegovu praksu i naviku da pišu kartice za članove svog tima, klijente i voljene ljude

  • 4

Šeldon Jelen generalni direktor kompanije Belfor Holdings, još od 1985. godine – mnogo pre nego što je postao izvršni direkor, svakom zaposlenom u kompaniji lično piše rođendansku čestitku svake godine.

Belfor Holdings je multinacionalna korporacija koja se bavi obnovom imovine oštećene usled požara, poplava i prirodnih katastrofa.

Danas, kao generalni direktor kaže da godišnje napiše 9.200 čestitki – po jednu za svakog zaposlenog.

- Postoji jedna interna šala u vezi sa akvizicijama. Pre zaključivanja moje pitanje je – Koliko još ljudi? Odnosno, koliko još čestitki moram da pišem, a ne kolika je EBITDA (zarada pre nego što se oduzme kamata, porez na dobit i amortizacija) - rekao je Jelen 2017. godine u jednom intervjuu, koji je ovu praksu započeo još 1985. godine.

Naime, čestitke je počeo da piše kada ga je zaposlio njegov zet, jer su mnogi tadašnji zapsoleni smatrali da mu se pruža poseban tretman, odnosno da je tretiran drugačije od ostalih.

Ako ništa drugo, čestitke za rođendane ohrabrile bi ljude da dođu do njegovog stola i da se zahvale, pomislio je.

- I uspelo je. Čestitke su ohrabrile ljude da govore, počeli smo više da komuniciramo i volim da mislim da mi je to pomoglo da zaslužim poštovanje u kompaniji - rekao je.

Danas, kao izvršni direktor, ručno piše 9.200 kartica godišnje - po jednu za svakog zaposlenog.

Važnost zahvalnosti na radnom mestu

Međutim, ova praksa nije samo za rođendane zaposlenih – Jelen piše zahvalnice, čestitke za jubilej, praznične čestitke i piše deci svojih zaposlenih kad su bolesna, što je stvorilo kulturu saosećanja

Takođe, Jelen uvek, vraćajući se sa poslovnom puta sa sobom donose kofere pune dopisnih materijala.

Ovo što Jelen radi apsolutno ima poentu. Stručnjaci za karijeru kažu da su najbolji šefovi oni koji često daju pozitivnu povratnu informaciju zaposlenima koji naporno rade.

Različite ankete su pokazale i da će neki dobri radnici napustiti posao ako se njihov trud ne ceni i ne prepoznaje dovoljno.

Njegov gest nije ostao nazapažen. Neki menadžeri su preuzeli njegovu praksu i naviku da pišu kartice za članove svog tima, klijente i voljene ljude. Možda neki drugi direktori smatraju ovaj gest neozbiljnim ili gubljenjem vremena, ali Jelen nije sa tim saglasan.

Kako kaže, njegovo iskustvo ga je naučilo da se vrednost neprestano vraća.

- Kad lideri zaborave na ljudski element, oni usporavaju svoje kompanije i ograničavaju uspeh drugih - rekao je.

- Fokusiranje samo na profit i zaboravljanje na svoje ljude i to da su oni najveća vrednost kompanije, na kraju će i da zaustavi rast te kompanije -

(Telegraf Biznis)

Komentari

  • ...

    Kada ides ka vrhu,pozdravljaj sve redom jer ne znas koga ces sresti na putu nazad.

  • Gevera

    Meni moj nije ni platu uplatio,sta reci dalje...mada,mozda napise cestitku,jeftinije je.

  • Lepa

    Moraju radnici zasluziti da bi direktor bio dobar.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke