• 0

Omiljeni kečap ozbiljno se pokvario, za dan završio u "smeću"

Kompanija je "pali anđeo"

  • 0

Kraft hajnc kompanija koja pravi poznati kečap, izgubila je vrednost svojih obveznica. Status sa investicionog nivoa pao je na nivo "smeće" (junk), nakon što su dve kompanije za kreditni rejting gotovo istovremeno smanjile ocene.

Potezi Fiča i S&P pretvorili su Kraftov dug u "palog anđela“, termin koji investitori sa fiksnim prihodom koriste za označavanje situacije u kojoj dug kompanije prelazi iz stepena ulaganja u status smeća.

Mudis međutim, jedini i dalje smatra da Kraft obveznice vrede stepen ulaganja, ali je stavio kompaniju na negativne izglede, što je samo dodatni znak da vrednost mogla dodatno da padne.

Američka agencija za kreditni rejting S&P, naime, smanjila je Kraftov rejting na BB+, sa BBB-. Fič je ponovio isti potez.

Portparol Krafta rekao je da je kompanija smatrala da je važno da akcionari zadrže svoju dividendu u vreme transformacije.

- Mi smo i dalje posvećeni smanjenju duga a pokušavamo da kompaniju pozicioniramo na održivi rast i prinose - rekao je Mihael Mulen, stariji potpredsednik korporativnih poslova za Kraft.

Investitori sada brinu da će mnogi penzioni fondovi i drugi slični fondovi koji beže od takvih obveznica, prvi biti prisiljeni da prodaju dug, što će stvoriti dodatne gubitke.

S druge strane, ovo daje malu šansu i za mogući dodatni otkup.

- Koliko god se kompanije borile u kratkom roku, to nekim investitorima pruža značajne mogućnosti - kaže jedan broker.

Oko 14 milijardi dolara obveznica ove prehrambene kompanije dospeva posle 10 godina, a neke se produžavaju i do 30 godina, prema BofA.

Obveznice ove kompanije u poslednjih nekoliko dana postale su skromne, čak i nakon što je kompanija za hranu i piće prijavila profit u četvrtom tromesečju koji je nadmašio očekivanja, dok je prodaja opala.

Njene najaktivnije obveznice koje dospevaju u junu 2046. godine trguju po prinosu od samo 5,14%.

Kraft sve teže izlazi na kraj sa balansom finansija u trenutku kada pokušava da uhvati korak sa promenom navika potrošača i potražnje za zdravijom hranom.

Da agresivno rezanje troškova i otpuštanja u Kraft hajncu može biti koren računovodstvenih problema, upozorili su ranije u Kredi svisu.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke