• 4

Brend čije je zaštitno lice Kluni izrabljuje decu! Glumac zaradio 31 milion £, sad kaže da mu je žao

- Veoma smo zabrinuti zbog ovih tvrdnji i shvatamo ih ozbiljno. Ulažemo napore da se rešimo dečjeg rada i da zaštitimo decu koja žive u farmerskim zajednicama - poručili su iz "Nespressa"

  • 4
George Clooney, Džordž Kluni

Džordž Kluni u reklami, Foto: Profimedia

Holivudski glumac Džordž Kluni (58), zavetovao se da će se stati na put izrabljivanju dece na farmama, koje su dovedene u vezu sa "Nespresso" brendom, čije je on zaštitno lice.

Glumac koji je, kao ambasador ovog poznatog brenda zaradio 31 milion funti, bio je tužan kada je video snimke dece, koja rade na plantažama po osam sati na dan, za manje od 5 funti - prenosi "Daily Mail".

Film Kanala 4 prikazuje decu koja, u Gvatemali, pakuju zrna kafe, zatim nose težak tovar na vagu. Pomenuti brend, poznat po svojim stilizovanim mašinama i kapsulama za kafu, nije javno izdao spisak plantaža sa kojih se snabdevaju.

Reporteri u filmu naglašavaju da su pronašli informacije o dobavljačima u Gvatemali, desetom najvećem proizvođaču kafe na svetu. Dobili pristup farmama koje se nalaze u udaljenim regionima i na svakoj od njih su radila deca.

Kluni (58), koji se pridružio Savetodavnom odboru za održivost kompanije "Nespresso" 2013. godine, rekao je:

- Bio sam iznenađen i tužan kada sam video ovu priču. Jasno je da ovaj odbor i kompanija imaju još posla. I taj posao mora da se uradi. Radio sam na farmi duvana od svoje 12 godine, jedinstveno sam svestan složenih pitanja koja se tiču poljoprivrede i dečjeg rada.

Kluni, koji je radio na farmi duvana svog dede u Kentakiju tokom letnjih raspusta, izjavio je da se nada da će reporteri nastaviti da istražuju ove uslove i da će ih obavestiti ako se ne promene.

Glumac je zaštitno lice poznatog brenda od 2006. godine i tvrdi da je ponosan na posao koji "Nespresso" obavlja.

- Cilj je oduvek bio poboljšanje života poljoprivrednika. Učiniti njihove farme profitabilnijim.Veoma sam ponosan na uspeh njihovih zalaganja. Poboljšali su živote hiljade gazdinstava širom sveta - tvrdi Kluni.

Predsednik i izvršni direktor Nespressa, Guillaume Le Cunff  insistira da njihova kompanija ne toleriše dečije izrabljivanje i obećao je da će istražiti slučaj.

- To je neoprihvatljivo. Ako postoje sumnje da naši visoki standardi nisu ispunjeni, reagujemo odmah. U ovom slučaju, pokrenuli smo detaljnu istragu kako bi otkrili koje farme su snimane i da li one snabdevaju našu kompaniju. Nećemo kupovati kafu sa farmi u tom kraju sve dok se istraga ne završi - istakao je Le Cunff.

Džordž Kluni

Džordž Kluni, Foto: Profimedia/Zuma Press - Entertaiment

Ovo nije prvi put da se "Nespresso" susreće da optužbama za prinudni rad. Istraživanje koje je Rojters sproveo u decembru, otkrilo je da kafa koja se proizvodi prisilnim radom u Brazilu, ima sertifikat i žig „bez ropstva“, i prodaje se firmama poput ove čije je Kluni zaštitno lice.

U izveštaju za javnost, kompanija tvrdi da im medij koji je napravio fim nije dao informacije koje su tačno farme u pitanju, kako bi mogli da potvrde da li se radi o farmama sa kojima oni posluju, pa su pokrenuli sopstvenu istragu.

- Veoma smo zabrinuti zbog ovih tvrdnji i shvatamo ih ozbiljno. Ulažemo napore da se rešimo dečjeg rada i da zaštitimo decu koja žive u farmerskim zajednicama - poručili su iz "Nespressa".

(K.B.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • shone

    Zaštita dece od rada na svojim farmama uzas ja sam kao malo voleo da idem da radim kod dede na selo

  • Zoro

    Bio i ostao glup i neobavešten!

  • Dgb

    Almu je tesko palo

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke