• 2

3 razloga zašto naftaši još dugo, dugo, neće moći da odahnu

Ima onih koji bi na kraju mogli zadovoljno da trljaju ruke

  • 2
Nafta, gorivo

Foto: Shutterstock

Loše vreme za naftna tržišta, a brige tek slede jer u narednim nedeljama naftaši neće uspeti da povećaju cene nafte. Ipak, neće ići ni mnogo nisko.

I pored ohrabrujućih dešavanja da se zalihe smanjuju, i da se članice OPEK+ pridržavaju dogovora, ne ide na bolje.

Dodatno, čini se da ničeg nema što bi cene moglo da pogura na gore.

A evo 3 ključna razloga zbog kojih cene nafte mogu da ostanu niske i duže nego što su svi očekivali.

1. Još jedan mogući potop

Ogromna količina zaliha i nedostatak skladišnog prostora najveći su razlog zbog čega su cene nafte u aprilu prvi put potonule na negativne nivoe, prvi put. Situacija je sada mnogo bolja nego pre četiri meseca, što je i razlog što su cene u jednom trenutku počele da se oporavljaju.

Ali evo alarmantnog dela: Iako su zalihe nafte u SAD u padu u poslednjih nekoliko nedelja, marža povlačenja se znatno smanjila.

Prema podacima EIA-e, američke zalihe nafte su se smanjile za 10,6 miliona barela tokom nedelje koja se završila 24. jula, a zatim pale za 7,4 miliona barela, pa na 4,5 miliona barela do samo 1,6 miliona barela. Postoji realna opasnost da se ovaj trend uskoro preokrene i zalihe bi ponovo mogle da rastu.

Ne pomaže ni činjenica da sve dolazi u vreme kada je OPEC + smanjio nivo proizvodnje. Počevši od ovog meseca, ona je manja za oko 2 miliona barela dnevno. No, postoji istinska zabrinutost da bi porast proizvodnje mogao da se poklopi sa neravnomernim oporavkom potražnje za naftom.

2. Neizvesnot zbog korone

Veći deo nedavnog skoka tražnje za naftom i kapitalom bio je posledica optimizma da će vakcina protiv Covid-19 uskoro postati stvarnost. Zaista, trka za razvojem efikasne vakcine je u punom jeku.

Nažalost, razvoj vakcine je obično veoma dug proces, a bezbednost obično bude glavni prioritet. Na primer, otkriveno je da su neke vakcine za određene bolesti samo kasnije pojačale zarazu kod dece kada su kasnije bila izložena virusu.

To je možda i najveći razlog zašto mnoge zemlje još ne veruju Rusiji i njenom "sputniku 5".

Nafta, naftna platforma, bušotina, rafinerija

Foto: Shutterstock

3. Obnovljivi izvori energije

Kada investitori pomisle na vezu sa obnovljivim izvorima nafte, obično na to gledaju u smislu kako niske cene nafte mogu usporiti prelazak na obnovljivu energiju. Iako je to u principu tačno, do sada nema dokaza da su niske cene nafte negativno uticale na zamah obnovljivih izvora energije.

Suprotno tome, potražnja za obnovljivom energentima nastavila je da raste tokom pandemije u vreme kada se fosilna goriva suočavaju sa najvećim padom potražnje u istoriji.

Mnogi naftni menadžeri priznali su da je vreme da se doda nova norma za naftu.

Brokeri bi, međutim, mogli da budu ti koji se poslednji smeju. Nedovoljna ulaganja u naftne projekte zapravo mogu dovesti do smanjenja snabdevanja naftom na kraju, što će posledično uticati pozitivno na cenu.

Video: Tankeri plutaju puni nafte koju niko neće

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Elektro-vozač

    Još nešto - naftaški kartel se koprca i pokušava da pređe na zarađivanje od proizvodnje i prodaje vodonika. Ulažu u firme koje bi napravile vozila na vodonik i u razne lažne reklamne kampanje. Iskreno se nadam da narod neće nasednuti na to - loše je za sve sem za njih.

  • Elektro-vozač

    Nafta će, nažalost, još biti potrebna - raznoj industriji, proizvođačima maziva, postojećem/starom voznom parku, brodovima, avionima, nekim vozovima i građevinskim mašinama i sličnom, dok se i te stvari ne unaprede. Sa druge strane, prelazak na električnu energiju iz čistijih izvora (neodgovarajuće nazvanim "obnovljivih" - ništa u ovom univerzumu nije obnovljivo, entropija je zakon) će nastaviti da sve više potiskuju naftu Is transportnog i svih ostalih segmenata. To će prouzrokovati smanjenje proizvodnje nafte (bukvalno povlačenjem/bankrotiranjem proizvođača) što bi privremeno podizalo cenu iste - ali samo privremeno. Već je sada svima jasno da se u naftu ne investira za dugoročni dobitak već samo za kratkoročne manipulacije. I budnim kupcima automobila je jasno da ako kupe auto na fosilna goriva danas taj auto neće zadržavati vrednost na koju su navikli jer će postajati sve više nepoželjni (ko će da se gnjavi da kupuje gorivo na sve manje pumpi - i one će da nestaju - kada je sve mnogo jednostavnije i bolje sa strujom). Nafti je već napisan "kraj" samo je pitanje kako će ko da prođe kroz to.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke