U Srbiji postoje brendovi koji su zaštićeni čitav vek: Merimin sapun i Jekoderm među 150.000 žigova
Vest da je pet žigova za proizvode kompanije Agroživ, nekada poznate po mesnim prerađevinama, sa prepoznatljivom glavom petla ponovo ponuđeno na prodaju za ukupno 21,2 miliona dinara, otvorila je pitanje važnosti žigova za jednu firmu.
U Zavodu za intelektualnu svojinu objašnjavaju za Telegraf Biznis da je žig pravno zaštićen znak kojim fizičko ili pravno lice obeležava svoje robe i usluge u prometu, kako bi potrošači mogli da ih razlikuju od sličnih koje na tržištu nudi neko drugi.
U našoj zemlji je do sada registrovano nekoliko stotina hiljada žigova, ali ih od toga danas važi nešto manje od 150.000.
Ove brojke ne čude ako se zna da je za pun vek postojanja Zavod za intelektualnu svojinu samo u jednom periodu svoje istorije obustavio rad - za vreme okupacije u Drugom svetskom ratu
- Najstariji žigovi koji su registrovani i još uvek su u važnosti na teritoriji Republike Srbije su registrovani 1921. godine, a to su između ostalih Diktafon, Žilet, Mercedes, Varta i Ford - kažu u Zavodu.
Sa druge strane, među najstarijim domaćim žigovima, koji su još uvek u važnosti, je Merimin dečji sapun iz 1947. godine i Galenikin Jekoderm iz 1953. godine.
Procedura zaštite žiga
Procedura za zaštitu žiga traje oko šest, sedam meseci, a započinje podnošenjem zahteva za priznanje žiga.
- Najpre se ispituje formalna urednost, koja se odnosi na ispitivanje urednosti samog zahteva i priloga. Zatim se radi suštinsko ispitivanje prijave koje podrazumeva postupak u kome se utvrđuje da li znak ispunjava uslove za zaštitu žigom na osnovu Zakona o žigovima i na osnovu pretraga nacionalne baze i međunarodnih baza prijavljenih i registrovanih žigova - objašnjavaju za Telegraf Biznis u Zavodu.
Ako znak koji podnosilac prijave želi da štiti žigom ispunjava sve predviđene uslove, Zavod će isti objaviti u Glasniku, nakon čega teče rok za prigovor od tri meseca, nakon čega se plaća taksa i izdaje Isprava o žigu.
Prednosti zaštite žiga
Firma koja ima zaštićene žigove jedina ima pravo da njima obeležava svoje robe i usluge, što znači da svima ostalima to može da zabrani. U slučaju da do zloupotrebe dođe, ona je lako dokaziva pred sudom, ili nekim drugim državnim organom.
- Takođe, žig je značajno oruđe za: ekskluzivnost vlasnika žiga, buduće investicije, finansijski dobitak od licenci, franšizinga i prenosa prava... - kažu u Zavodu.
Video: Biska, rok legenda Čačka: Žoc pivo je oduševilo Željka, on je kafanski čovek
(Gorica Avalić)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Кастор
Све је на продају
Podelite komentar