• 0

Da li biste probali ovaj biznis u Srbiji? Franšiza koja je najjeftinija u startu, plaćaju vam zakup

Ovaj posao nije baš za svakoga

  • 0
Chick-fil-A  kompanija logo

Foto: Shutterstock

U Srbiji trenutno posluje između 220 i 230 franšiznih sistema. Najveći broj franšiza koje posluju ovde, njih 26, poreklom je iz Sjedinjenih Američkih Država. Ovaj podatak ne bi trebalo da predstavlja veliko iznenađenje, naročito kad se uzme u obzir da je američko tržište franšiza jedno od najrazvijenijih na svetu.

Ipak, jedne nema, a kažu da je njihov koncept veoma zanimljiv. 

Prosečni Chick-fil-A restoran zarađuje 6,5 miliona dolara godišnje i ima najjeftinije početno ulaganje od bilo kog nacionalnog restorana brze hrane. On je među najuspešnijim lancima brze hrane u SAD-u, a takođe ima i jednu od najnižih franšiznih naknada bilo kog većeg brenda.

Kompanija je ostvarila više od 10 milijardi dolara prodaje u 2018. godini, što je čini većom od Chipotle-a i KFC-a zajedno, a 2019. godine postala je peti po veličini lanac brze hrane u SAD-u po prodaji.

Restorani Chick-fil-A generišu više prihoda po lokaciji nego bilo koji drugi lanac na nacionalnom nivou, u proseku 6,5 miliona dolara godišnje među lokacijama koje nisu u tržnim centrima. Prema trenutno dostupnim podacima, franšiznu naknadu naplaćuju od samo 10.000 američkih dolara za otvaranje novog restorana, a kompanija je navela da ne zahteva da kandidati dostignu prag neto vrednosti ili likvidne imovine.

To je jeftinije od svakog velikog lanca brze hrane u SAD-u.

Na primer, Mekdonalds zahteva od potencijalnih primalaca franšize da plate između milion i 2,2 miliona dolara troškova pokretanja, uključujući i naknadu za franšizu od 45.000 dolara, kao i da imaju likvidna sredstva od najmanje 500.000 dolara. Pokretanje Taco Bella košta u proseku između 1,2 i 2,6 miliona dolara.

S druge strane, Chick-fil-A plaća sve troškove pokretanja, uključujući nekretnine, izgradnju restorana i opremu koju daje u zakup primaocu franšize. "Prepreka ulasku u članstvo kao primaoca franšize nikada neće biti novac“, rekla je portparolka Chick-fil-A Amanda Hanah.

Pa u čemu je kvaka?

biljni burger

Foto: Pxabay

Iako je naknada za franšizu kompanije Chick-fil-A niska, tekuće naknade su veće od onih koje naplaćuju mnogi njegovi rivali i one se na kraju zapravo nagomilaju.

Ukupna početna investicija u novu Chick-fil-A franšizu košta između 582.360 i 2 miliona američkih dolara. Primera radi, Mek naplaćuje tekuću mesečnu naknadu za uslugu u iznosu od 4% bruto prodaje, primaoci franšize Chick-fil-A plaćaju "osnovnu operativnu naknadu za uslugu" od 15% prodaje i dodatnu naknadu od 50% neto dobiti .

Iako Chick-fil-A košta manje kratkoročno, vremenom korisnici franšize na kraju plaćaju mnogo više kompaniji da bi vodila posao. I to nije sve.

Za početak, zabranjuje većini korisnika franšize otvaranje više jedinica, što može ograničiti potencijalnu dobit, a korisnici franšize moraju da posvete puno vreme i pažnje operativnom poslovanju.

Takođe im je zabranjeno posedovanje ili rad u bilo kom drugom poslu brze hrane u krugu od pet milja od njihove lokacije. A ne mogu ni da prodaju filijalu. Nije dozvoljen prenos ili prodaja preduzeća Chick-fil-A, čak ni kao porodično nasledstvo u slučaju smrti ili invaliditeta.

S druge strane, Chick-fil-A zadržava pravo da raskine bilo koji ugovor bez prethodne najave.

Model Chick-fil-A može biti neobičan, ali je neverovatno popularan i konkurentan, jer više od 20. 000 kandidata svake godine traži da postane korisnik franšize.

Da li biste probali ovakav biznis?

Video: Snimili ga dok se kupao u sudoperi na poslu, u restoranu brze hrane?!

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke