• 2

Ovo je modni segment koji cveta: Div je napravio mudar potez kupivši udeo u švedskom startapu

Sellpy upravlja celim prodajnim procesom: od preuzimanja robe u domovima onih koji žele da je prodaju, do fotografisanja, prodaje i otpremanja

  • 2
haljine, odeća

Foto: Pixabay

Second-hand odeća ili, u prevodu, ona iz "druge ruke" (polovna) - masovno se traži širom sveta, pa i kod nas. Dok su ranije ljudi imali brojne predrasude, sada se sve više okreću ovom modnom trendu, posebno otkako vlada borba za očuvanje prirode, odnosno otkako se apeluje na smanjenje proizvodnje odeće.

Iz Asocijacije za zaštitu potrošača Srbije navode da ne postoje definisani zakoni kada je reč o ovim prodavnicama, ali ono što je svetski novitet - jeste da sada i komercijalne radnje iz domena brze mode uvode svoje second-hand programe, tj. kolekcije.

"Svaki odevni komad kupljen od vlasnika štedi resurse za našu planetu. Potražnja na našim novim tržištima brzo raste", rekao je Gustav Vesman, menadžer zadužen za širenje poslovanja u modnom gigantu H&M.

Zapravo, ovih dana ogromnu popularnost uživa firma Sellpy, čiji je većinski vlasnik švedski modni lanac, a koja je, zapravo, onlajn prodavnica polovne odeće. Oni su u ponedeljak izvestili da se otvaraju za tržišta još 20 evropskih zemalja, jer očekuju rast potražnje za nošenim stvarima.

Odeća svakako prolazi kroz razne procese ispitivanja, kako bi bila stavljena za prodaju, a kada je reč o Srbiji, ovako smo pisali početkom godine: faze kroz koje garderoba prolazi da bi postala polovna nisu do kraja definisane, ali se zna da se ne kupuje od građana (pojedinačno), već na veliko. Uglavnom dolazi iz Nemačke, Češke i Slovačke.

Konkretno startap Sellpy upravlja celim prodajnim procesom: od preuzimanja robe u domovima onih koji žele da je prodaju, do fotografisanja, prodaje i otpremanja. Ova firma će tako broj tržišta na kojima posluje povećati na 24, a s radom je krenula tek pre sedam godina.

Saopštili su da je second-hand jedno od najbrže rastućih segmenata tržišta u modnoj industriji. Razlog za to nije samo niža cena, već se navodi da potrošači postaju sve svesniji porekla i održivosti svoje odeće. Modna industrija je poslednjih godina naročito pod budnim okom javnosi, zbog prekomernog bacanja.

Grupa H&M, inače, beleži usporenu prodaju otkako je počela pandemija, a imali su izazove i sa udruženjima koja se zalažu za prava radnika-berača pamuka u Kini. Prvi udeo u švedskom startapu kupili su 2015, a u Sellpy su uložili više od 20 miliona evra, te tako sada poseduju 70% firme.

Video: U ovom butiku se tik uz garderobu prodaje toalet papir: Parola snađi se, kako ne bi propao!

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dara

    To je sve istina ali je u sustini nemastina ta koja ljude twra da kupuju u second hand radnjama....niko nece reci da je tu odeca od preminulih ili da je odbacena uspred ulaza kao i namestaj u tim stranim zemljama ... sve u svemu spali smo na bedu.. jos i iznosenu.

    7
    4

    Podelite komentar

Google preporuke