• 8

EKSKLUZIVNO Direktor u PPF o tome zašto je Telenor postao Yettel, šta čeka korisnike u Srbiji, o smrti Kelnera

, Telegraf Biznis

Marek Sláčík, izvršni direktor TMT CEE u Grupi PPF Telecom u ekskluzivnom intervjuu za Telegraf Biznis govori o promeni imena Telenor, korisnicima, investicijama ali i samoj PPF grupi

  • 8
Martin Slačik

Foto: Yettel

Kompanije menjaju brend iz dva razloga ili to moraju ili žele. U našem slučaju je kombinacija ta dva razloga, kaže na početku razgovora za Telegraf Biznis Marek Slacik, izvršni direktor za tehnologiju, medije i telekomunikacije za region centralne i istočne Evrope u PPF Telekom grupi.

Kako ističe u ekskluzivnom intervjuu za naš portal, za njih kao kompaniju počinje novo poglavlje u Srbiji, Mađarskoj i Bugarskoj.

Razgovarali smo o tome šta korisnici mogu da očekuju, kako rebrendiranje utiče na poslovanje, ali i koji su dalji planovi za investicije.

A kada je reč konkretno o korisnicima u Srbiji, Slacik kaže da žele kvalitetne, brze i pouzdane usluge i da su spremni za taj kvalitet da plate.

PPF Telekom grupa je, podsetimo, lider u pružanju telekomunikacionih usluga zemljama Centralnoistočne Evropi i posluje na pet tržišta (Bugarska, Češka, Mađarska, Srbija i Slovačka), pružajući usluge mobilne i fiksne telefonije, interneta i TV sadržaja.

Ima 18,3 miliona korisnika, 12.500 zaposlenih i 1,6 milijarde evra EBITDA.

  • Kako je nastao brend i šta predstavlja?

- Dosta vremena smo posvetili istraživanjima tržišta i detaljnim anketama, analizirali smo ogromne količine podataka i tražili načine kako da napravimo novi brend koji će, u isto vreme, biti po meri naših korisnika i jedinstven na tržištu.

Svi smo, na neki način, preplavljeni količinom informacija na Internetu. Zato je važno da brend ima interakciju, da komunicira sa korisnicima i da bude dosledan.

Veoma je teško pronaći ime koje nema neko posebno značenje, da nema negativnih asocijacija, da nije registrovano, i, istovremeno, da može da se koristi u svim zemljama u kojima poslujete.

  • Danas nije tako neobično da kompanije menjaju naziv. Kako objašnjavate ovaj trend? Da li mislite da ćemo ove godine videti više takvih slučajeva?

- Kompanije menjaju brend iz dva razloga ili to moraju ili žele. U našem slučaju je kombinacija ta dva razloga – s jedne strane, licenca za korišćenje Telenor brenda je imala vremensko ograničenje, a, sa druge, Telenor je bio veoma uspešan globalni brend, jak na lokalnim tržištima.

Ono što smo primetili je da je naš stari brend počeo da gubi svoj potencijal, tako da smo kreirali novi, moderan, prilagođen našem regionu i društvenim pitanjima koja su važna našim korisnicima, poput života u balansu, ili temi reciklaže.

Jak brend je preduslov da uspešno poslujete. To je posebno važno u veoma konkretnom okruženju koje se brzo menja, kao što je tržište telekomunikacija. Vrednost koju uspešan brend može da donese kompaniji je stvarna i merljiva. Zato mislim da će kompanije i dalje da se intenzivno bave svojim brend strategijama.

  • Imali ste težak period nakon što je prošle godine preminuo vlasnik PPF grupe. Prodali ste i Telenor u Crnoj Gori krajem 2021. godine, a odlučili ste da uvedete novi brend u Srbiji, Bugarskoj i Mađarskoj. Kako te promene utiču na kompaniju i njeno poslovanje?

- PPF Grupa je stabilna, uspešna investiciona grupa s iskusnim menadžmentom. Odlazak našeg osnivača je ostavio jak trag na sve nas, ali nije promenilo našu poslovnu strategiju.

Yettel Hipernet TV

Foto: Yettel

 

PPF nastavlja da se razvija i stalno tražimo mogućnosti za dalji rast, pri čemu su telekomunikacije jedna od ključnih oblasti PPF-a. Prodaja Telenora Crne Gora, koji je činio samo jedan odsto EBITDA našeg sektora telekomunikacija, omogućila nam je da se fokusiramo na tržišta gde vidimo veći potencijal, a Srbija je definitivno jedno od njih.

Zato smo se odlučili promenu brenda, jer na to gledamo kao na ulaganje u budućnost. Planiramo da ostanemo u ovom regionu i da nastavimo da razvijamo tržište telekomunikacija.

  • Korisnici se povezuju sa logom, imenom. Jeste li bili zabrinuti kako će reagovati? Kako kompanija poput vaše osigurava da sve ide glatko u procesu kao što je rebrendiranje? Postoje li neki mehanizmi da se to osigura?

- Osim ako kompanije nemaju ozbiljan razlog da menjaju brend, one to ne rade. To nije mali projekat, a svaka promena, posebno brenda, sa sobom nosi značajan rizik. Ostavljate za sobom nešto što poznajete i ulazite na nepoznat teren, pri čemu ne možete u potpunosti da predvidite kako će korisnici reagovati. Zato se rade istraživanja tržišta, pokušavate da pristupite koristeći razne metode, ali, rizik je tu da na kraju možda ne ispadne dobro.

Mislim da je najbolji način da se uverite da li je vaš novi brend uspešan tako što ćete kreirati uzbuđenje zaposlenih oko promene i videti kako reaguju.

Ako tako posmatramo našu situaciju, uspeli smo. U marketingu je poznata izreka da ne možete nešto da prodate, ako prvo ne prodate svojim zaposlenima. I to još uvek važi. Morate verovati u ono što radite.

  • Šta će novi brend ponuditi korisnicima? Čini se da je fokus na mlađim ljudima, studentima, onima koji traže prvi posao. Hoće li biti nekih konkretnih ponuda za njih? Šta je sa ostalim korisnicima?

- Pre svega, važno nam je da zadržimo poverenje naših postojećih korisnika, da nastavimo da pružamo usluge vrhunskog kvaliteta i da imamo, kao i do sada, tehnološki najnapredniju mrežu. Sve to je decenijama bila srž poslovanja naše kompanije, zbog čega je Yettel sada broj jedan na srpskom tržištu.

Uz novi brend, značajno smo proširili spektar usluga i počeli da nudimo fiksnu mrežu Hipernet, uključujući i uslugu Hiper TV, koja konzumiranje TV sadržaja podiže na potpuno novi nivo. Od sada našu Yettel aplikaciju možete koristiti da pronađete različite ponude iz cele Srbije. Akcenat stavljamo i na reciklažu korišćene opreme ili materijala.

5g mreža

Foto: Freepik

 

Ono što nam predstoji je uvođenje 5G usluga, kada se za to stvore uslovi. Imamo mnogo planova i zanimljivih ideja, ali još uvek je rano da bilo šta otkrivamo.

  • Kada je reč o inovacijama, vaša kompanija je bila lider u uvođenju najnovijih trendova. Hoćete li nastaviti u ovom pravcu? Šta možete da nam kažete o tome?

- Trenutno smo fokusirani na to da podignemo našu Hipernet ponudu na najviši nivo kvaliteta i da nastavimo da razvijamo Yettel aplikaciju tako što stalno dodajemo nove funkcionalnosti, a da, pri tom, sve bude vrlo jednostavno za korišćenje.

Očekujemo i pokretanje 5G mreža i usluga, ali svoje planove za korisnike u tom pogledu za sada čuvamo za sebe.

  • Pre rebrendiranja, Telenor je otvorio novo poglavlje sa Hipernetom, ulaskom na tržišta fiksnih usluga i usluga televizije. Ima li planova u vezi sa ovim?

- Pokrenuli smo Hipernet u beta verziji još pre promene brenda, što nam je omogućilo da stalno radimo na unapređenju platforme na osnovu povratnih informacija korisnika. Sada nam je fokus na kvalitetu.

Želimo da ponudimo Internet televiziju sa najsavremenijim korisničkim interfejsom i Hipernetom 21. veka koji je pouzdan, prilagođen korisnicima, jednostavan za korišćenje i lako se instalira. Ulazak na tržište fiksnog interneta i televizije velika je promena u našem poslovnom modelu i prilika za dalji razvoj.

  • Kakav je vaš utisak o korisnicima u Srbiji, da li su digitalno sofisticirani, da li prate najnovije trendove?

- U Srbiji su korisnici isti kao i bilo gde u svetu. Žele kvalitetne, brze i pouzdane usluge i spremni su da za taj kvalitet plate.

Jednom kada ponudite rešenje koje funkcioniše, koje im na neki način pomaže ili čini život prijatnijim, lako ga prihvataju. Na primer, našu novu aplikaciju Yettel koristi već skoro 1,3 miliona ljudi, što je skoro polovina naše baze korisnika.

Video: Besplatni internet osnovnoj školi u Smederevskoj Palanci

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sale

    Yettel je postao toliko bezobrazan sa cenama da svi beze iz njega!

    70
    3

    Podelite komentar

  • Endokin

    Ja mislim da korisnike uopšte ništa niste pitali i mislim da je važno da korisnik bude na prvom mestu. Ja kao korisnik mislim da je rebrendiranje nepotrebno i daje novo ime glupo i nisam jedini, gomila mojih prijatečja takođe misle isto, čik sad.

    47
    2

    Podelite komentar

  • Sf

    Meni istice ugovor u Novemru i cao.....

    33
    5

    Podelite komentar

Google preporuke