• 0

Sve što treba da znate ako često letite: Ove promene nam donosi 2023. godina

Kovid-19 je obeležio poslednje tri godine naših života, i nastaviće da to čini – ali, u većini slučajeva, to neće uključivati ograničenja putovanja

  • 0
Avion putovanje putovanja putne torbe

Foto: Shutterstock

Proteklih 12 meseci bilo je nepredvidljivo vreme za avio-kompanije, sa više globalnih problema koji utiču na vazduhoplovnu industriju, kao što je ruska invazija na Ukrajinu koja je rezultirala zabranama preletanja, ali je došlo i do ukidanja većine ograničenja vezanih za putovanja.

CNN piše da je lani krenula i "nadoknada" isporučivanja spornog Boingovog aviona 737 MAX, te da godina koja je pred nama deluje obećavajuće, iako je neizvesnost i dalje velika.

IATA, trgovinsko udruženje za većinu avio-kompanija širom sveta, očekuje da će se njihova profitabilnost povratiti u 2023, nakon gubitaka zabeleženih lani. To je, uglavnom, bio rezultat rasta cena goriva i posledica kovida.

I dugo očekivani novi avioni bi, takođe, mogli da se nađu na nebu, pomažući tako da se uvede sledeća era komercijalne avijacije.

Ali, rizici ipak ostaju, usled rata, globalne i regionalne recesije, ponovnih slučajeva kovida-19, promenjenih obrazaca putovanja, klimatske krize i mnogih drugih faktora koji su van kontrole avijacije.

Šta sve to znači za putnike u 2023?

Kovid-19 je obeležio poslednje tri godine naših života, i nastaviće da to čini – ali, u većini slučajeva, to neće uključivati ograničenja putovanja. Kada je Japan otvorio svoja vrata za inostrane putnike u jesen 2022. godine, to je bila poslednja velika ekonomija da je to učinila (mimo Kine).

Većini kompanija, put je sada otvoren. A na goruće pitanje Kada će prestati karantin u Kini i druga ograničenja putovanja?, konačno imamo odgovor.

Ta zemlja je najavila ublažavanje ograničenja putovanja od 8. januara.

Ipak, ostaje još jedno veliko pitanje, a to je Rusija. Nakon što je izvršena invazija na Ukrajinu u februaru 2022, ruskim avio-prevoznicima je zabranjen pristup vazdušnom prostoru mnogih zemalja, uključujući EU, SAD i Kanadu.

avioni, avio kompanija, Delta Airlines Results

Foto: Tanjug/AP

Izvan zone sukoba, najveći efekat ove situacije odrazio se na letove između Evrope i istočne Azije, što je potom dovelo do smanjenja usluga. To znači da ima manje letova između Evrope i Azije, dok avio-kompanije istražuju nove rute.

Nove rute između Severne Amerike i Evrope su već aktivirane, sa tri velika transatlantska partnera sa zajedničkim ulaganjem u avio-kompanije, a kojima je dozvoljeno da koordiniraju cene između svojih članova.

Sada im je cilj da dodaju mnoge nove rute i jačaju postojeće usluge.

A dok govorimo o savezima, očekuje se da će se Virgin Atlantic pridružiti svom suvlasniku Delti u savezu SkyTeam početkom 2023. godine, dok i dugogodišnje "glasine" da će se China Southern (po nekim pokazateljima najveća avio-kompanija na svetu) pridružiti savezu Oneworld - od skoro dobijaju na značaju.

To će otvoriti neke nove veze za najveće svetske avio-kompanije, ali i njihove putnike.

Tri ključne promene

  1. Ogroman (i veoma popularan) avion Airbus A380 superdžambo se vraća u upotrebu. Etihad sa sedištem u Abu Dabiju je najnovija avio-kompanija koja je vratila ove letelice, što znači više prostora i širih sedišta u ovom maltene nečujnom avionu.
  2. Kako smo pisali krajem prošle godine, aerodromi u Velikoj Britaniji planiraju da, kroz dve godine, menjaju pravila vezana za prenos tečnosti i laptopova u ručnom prtljagu.
  3. Menjaju se sama pravila koja se odnose na ručni prtljag, ako letite sa nekim od glavnih evropskih niskobudžetnih prevoznika.

Na kraju krajeva, tokom godina, niskotarifne avio-kompanije su smanjile količinu koju putnici mogu uneti u avion, a dodatni ručni prtljag je postao ključni izvor dodatnih prihoda.

Imajući ovo na umu, hajde da vidimo kako se pravila razlikuju između tri evropska niskobudžetna giganta: Izi džeta, Rajanera i Viz era.

Video: Novi avion Er Srbije Mihajlo Pupin

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari