• 1

Vreme čitanja: oko 5 min.

ChatGPT stiže i u naše banke: Ovo su top promene koje sigurno niste primetili a koristili ste ih

Vreme čitanja: oko 5 min.

OVAKO ĆE IZGLEDATI CALL CENTRI U BUDUĆNOSTI

  • 1
ChatGPT veštačka inteligencija Foto: Shutterstock.com

Veštačka inteligencija brzo je postala game changer u poslovnom svetu, transformišući svet poslovanja i uvodeći značajne promene. Mnogi radnici počeli su da istražuju o tome da li je njihov posao na listi onih koji su ugroženi i koji bi eventualno robot mogao da preuzme. Ne i oni malo agilniji.

Mnogobrojni su zapravo okrenuli igricu i koriste sada veštačku inteligenciju kao pomoć u svom poslu. Dobili su pravu zamenu. Zar to nije sjajno?

Benefiti su naročito postali očigledni kada je ChatGPT izašao u novembru prošle godine. I one tradicionalne industrije počele su da se menjaju.

Bankari su oduvek pratili promene i bili jedna od prvih industrija koja se digitalizovala, toliko, da to ne primećujete. Međutim, u svojoj svakodnevnici potrebno je samo da obratite malo više pažnju.

Ukoliko ste u poslednje vreme pozvali call centar banke, ako vam je na primer, bankomat "progutao" karticu, ili ste morali da menjate šifru zbog novog telefona, verovatno ste već iskusili i kontakt sa nečim za šta ste mislili da je ljudsko biće. U opkladu da nije?

Naime, taj najprijatniji glas sa druge strane koji vam na najjednostavniji način i u najkraćem roku pomaže da rešite svoj problem nije bio bankarski službenik koji je zaposlen u call centru.

Sa vama je pričala aplikacija. Iako ovo deluje kao scena iz naučno-fantastičnog filma, ovakva rešenja već uveliko su ne samo razvijena, već i primenjena u Americi.

Kada ćemo isto moći da očekujemo kod nas, da li će lokalne banke usvojiti ovaj trend i da li će uskoro naše probleme rešavati roboti razgovarali smo sa jednim od bankara:

„Da ne znate, nikada ne biste bili svesni da sa vama priča aplikacija. Rešenje koje sam imao prilike da vidim do te mere je intuitivno i uverljivo, jer ste sigurni da vam se javlja osoba koja govori savršen engleski jezik, a u stvari reč je o softveru koji čita ono što ChatGPT napiše. I to čita na način da ne možete da prepoznate da je reč o robotu. U prilog uverljivosti govori i podatak da čak i sada u ranom stadijumu njenog razvoja, možete da odaberete 13 dijalekata engleskog jezika - u zavisnosti za koje podneblje vam je potrebno“, ističe Predrag Vasić, COO & član Izvršnog odbora OTP banke zadužen za IT i operacije.

Kao jedan od vodećih stručnjaka u oblasti bankarskih IT sistema i sa velikim iskustvom u okviru IT operacija, interne službe, logistike i operacija u bankarskom sektoru, Vasić je imao priliku da se susretne i isproba brojna tehnološka rešenja u cilju unapređenja bankarskih usluga, a zbog nedavne posete SAD-u posebno se osvrnuo na prodor veštačke inteligencije u sektor finansija.

„Upravo u veštačkoj inteligenciji vidim najveći potencijal za razvoj i povezivanje bankarskog i tehnološkog sektora. S obzirom na to da se nalazimo na samom početku ere veštačke inteligencije, ono što već sada sa izvesnošću možemo da predvidimo je zamena tradicionalnih call centara sistemima veštačke inteligencije. To je sigurno jedna od prvih promena koja nas u bliskoj budućnosti očekuje, a sjajna rešenja kao ovo na koje sam se osvrnuo već su razvijena“, dodaje Vasić.

Ističe, kako je tokom posete Microsoftu imao priliku da vidi šta sve ovi softveri mogu da učine i koliko tehnološki giganti kao što je Microsoft ulažu u njih, kao i u saradnje sa startap i partnerskim kompanijama. Upravo zato što su uvereni da ova rešenja mogu da donesu potpunu revoluciju u određene oblasti poslovanja, kao u ovom slučaju u rad call centara.

„Veštačka inteligencija nije novina, jer postoji unazad već nekoliko decenija, ali ovo što je Chat GPT uradio svakako je postavilo veštačku inteligenciju u žižu interesovanja. Za kompletan tehnološki sektor značajno je što se zahvaljujući ChatGPT-u priča i edukuje o veštačkoj inteligenciji, ali paralelno sa tim treba razvijati svest da ona donosi i određene opasnosti, zloupotrebe, pa čak i manipulacije“, napominje on.

Činjenica da je ChatGPT lansirao temu veštačke inteligencije i u živote najšire javnosti, istovremeno je otvorila i bojazan da ćemo vrlo uskoro ostati bez posla, jer sve govori u prilog tome da smo zamenjivi. Savršeno obavljeni najsloženiji zadaci i gotovo hiruški precizni odgovori čak i o ličnim navikama naveli su milione ljudi da razmišljaju kako će se veštačka inteligencija primenjivati u budućnosti i koliko će je biti moguće kontrolisati.

Vasić nije saglasan sa konstatacijom da će ljudi zbog veštačke inteligencije gubiti poslove i kaže da će ona prvenstveno biti nadogradnja, a ne zamena ljudskih kadrova. Razvoj i prodor veštačke inteligencije otvoriće prostor za nove timove i funkcije, i što je najvažnije, što i jeste njen najveći potencijal, dovesti do optimizacije procesa i vremena ljudi.

„Mislim da strah da ćemo biti zamenjeni robotima i pametnim alatima nije opravdan. Naprotiv oni su tu da prvenstveno zamene ljude u onim repetitivnim aktivnostima, da im uštede vreme i otvore prostor za rast. Na konkretnom primeru call centra to zapravo znači da će se zaposleni iz kontakt centara ulaskom veštačke inteligencije u ovu oblast pomerati ka više savetodavnim funkcijama. Ovo zapravo označava početak njihove migracije ka ekspertskim rolama, koje veštačka inteligencija kao prvenstveno servisni alat, ipak ne može da zameni“, zaključuje Vasić.

Tržište na kraju se takođe menja. Promene su iznedrile mnoge startape koji su preko noći porasli. Tehnološko nebo je široko i za druge, koji polako ulaze u trku sa svojim alatima baziranim na AI.

Na osnovu nedavnih intervjua sa rizičnim kapitalistima i tehnološkim rukovodiocima u AI prostoru, nedavno je predstavljeno čak sedam obećavajućih i brzorastućih startapa koji stvaraju sopstvene tragove u Silicijumskoj dolini i šire, od zdravstva do proizvodne oblasti.

Neki ekonomisti predviđaju da bi ta tehnologija mogla da zameni stotine miliona poslova, u kataklizmičnoj reorganizaciji radne snage oslikavajući industrijsku revoluciju.

Skeptici kažu da je ovaj strah prenaglašen, te da će se alati zasnovani na AI korisiti samo kao ispomoć, omogućavajući zaposlenima da rade brže i manje. Kojem taboru vi pripadate?

Pišite nam u komentarima.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Opanak

    1. avgust 2023 | 23:28

    Kako se pravi fama oko gluposti...AI nije nista drugo nego ubrzani prrtrazivac, a govorni automati su vec idtorija.. bice ds je ovde najveca vest poseta Vasica Americi. Bolje bi bilo da banke klijentima obezbede punu transparentnost svojih servisa ili kako je uveden pojam proizvoda koji nesto vsljda znaci , da mogu logovanjem pozdano da pristupe info o stanju kredita, amortizacionom planu, da mogu da izaberu prevremenu otplatu npr. zeljene rate ili da vide svoj kanatni list depozita, da vise cene stare klihenta od novih kojima daju bolje uslove umesto da nagrade lojalnost pa ulazak u banku lici na lutriju...da ne naplacuju izmisljene servise vodjenja racuna sto je na granici bezobrazluka da klijent da banci pre na koriscenje i jos joj placa za to drumarinu...banke nisu tehnologija nego obligacija, ali zivimo u vremenima reality cirkusa pa tako ispade sad AI u komunikaciji neki kao benefit, banci mozda ali samo ako manje kosta od coveka koji to radi, u suprotnom tu ekonomije nema. Kad pada sustina forma dobija na znacaju.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>