
Prevara o kojoj priča svet: Fanovi ovog benda izgubili više od 2.340.000 evra zbog lažnih karata!
Fanovi grupe Oejzis (Oasis) kolektivno su izgubili više od 2.340.000 evra zbog prevara od kada su karte za njihovu turneju ponovnog okupljanja puštene u prodaju prošle godine, procenjuje jedna velika banka.
Lojds Bank Grupa (Lloyds Banking Group) izračunala je ovu cifru na osnovu broja prijava prevara koje su podneli njihovi korisnici. Prema podacima Lojdsa, fanovi Oejzisa čine više od polovine (56%) svih prijavljenih prevara sa koncertnim kartama ove godine, sa prosečnim gubitkom od oko 510 evra po osobi.
Najveći pojedinačni gubitak iznosio je više od 1.990 evra, što sugeriše da su mnogi fanovi spremni da plate znatno više od nominalne cene karte, navodi banka.
Prosečan gubitak u slučajevima gde se lažno prodaju Oejzis karte je oko 230 evra veći od proseka za prevare sa koncertnim kartama.
Najugroženija starosna grupa su ljudi između 35 i 44 godine, koji čine skoro trećinu (30%) svih slučajeva.
Gradovi sa najviše žrtava prevara su Edinburg, Vorington i Mančester, a ukupno 10 najpogođenijih lokacija čini četvrtinu (25%) svih prijava, navodi banka.

Zabeleženo je više od 1.000 slučajeva od kako je počela pomama za kartama prošlog leta. Na osnovu učešća svojih korisnika u ukupnoj populaciji, banka procenjuje da je širom Velike Britanije prevareno najmanje 5.000 ljudi, a ukupna šteta prelazi 2.340.000 evra.
Analiza je zasnovana na prevarama sa kupovinom karata koje su prijavili korisnici Lojds Bank Grupa (uključujući korisnike banaka Lojds, Halifaks i Banka Škotske), u periodu od avgusta 2024. do marta 2025, kada se Oejzis pominjao kao razlog kupovine.
Banka upozorava da mnoge prevare potiču iz neoficijelnih grupa na društvenim mrežama koje su napravljene radi kupovine i prodaje karata za Oejzis turneju.
Prevare pri kupovini dešavaju se kada osoba bude prevarena da uplati novac za robu ili uslugu koje ne postoje.
U ovim slučajevima, lažni oglasi i objave na društvenim mrežama nude karte po sniženim cenama ili navodno omogućavaju pristup događajima koji su već rasprodati, po naduvanim cenama.
Prevaranti takođe koriste spremnost fanova da plate više za retke karte, lažno tvrdeći da ih imaju.
Žrtve uplaćuju novac unapred, a prevaranti nestaju nakon što dobiju uplatu, piše Gardijan.
Prevare se često dešavaju u dva talasa – prvi kada karte izađu u prodaju, i drugi kako se približava datum koncerta.
Liz Zigler (Liz Ziegler), direktorka za prevenciju prevara u Lojds banci, izjavila je:
„Oejzis turneja je najnovija meta prevaranata, koji su ukrali milione evra od fanova i pre nego što su koncerti počeli. Činjenica da mnogi slučajevi počinju sa lažnim objavama na društvenim mrežama, često u suprotnosti sa pravilima samih platformi, ukazuje na hitnu potrebu da te kompanije ozbiljnije reaguju na ovakve prevare.“
„Važno je da se potrošači osećaju sigurno pri online kupovini. Kupovina direktno od ovlašćenih prodavaca je jedini siguran način da dobijete pravu kartu. Ako vas neko traži da platite putem bankovnog transfera, naročito ako ste ga našli preko društvenih mreža, odmah treba da se upali crvena lampica.“

Lisa Veb (Lisa Webb), stručnjak za potrošačko pravo iz organizacije Vič? (Which?), rekla je:
„Prevaranti uvek traže nove načine da ljudima uzmu teško zarađeni novac, a velika potražnja za Oejzis kartama je stvorila savršenu priliku za njih.“
„Ako primetite sumnjive objave, možete ih prijaviti društvenim mrežama i Nacionalnom centru za sajber bezbednost", dodala je.
Gaj Anker (Guy Anker), stručnjak za lične finansije sa sajta Komper d Markit (Compare the Market), kaže:
„Velike turneje izazivaju ogromnu potražnju, zato je važno biti oprezan. Kada su karte teško dostupne, lako je podleći kupovini iz neproverenih izvora, ali to često dovodi do razočaranja i ozbiljnih finansijskih gubitaka.“
„Da biste se zaštitili, uvek pokušajte da kupujete preko pouzdanih platformi, i razmotrite korišćenje kreditne kartice, koja može pružiti dodatnu zaštitu prema članu 75 Zakona o potrošačkim kreditima, ako nešto pođe po zlu", zaključio je.
Ako kupite kartu kreditnom karticom, transakcija može biti zaštićena članom 75, koji omogućava da podnesete zahtev banci ako dođe do problema.
(Telegraf Biznis)
Video: Šarlota Samelin ambasadorka Švedske u Srbiji: "Želimo da do 2045. godine imamo nultu emisiju gasova"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.