Savet jednog direktora u Srbiji: Šta kandidati moraju da imaju da bi kod mene prošli na razgovoru za posao
Kompanija na čijem je čelu Viktor Kovačević, ima projekte širom sveta, a u poslednje vreme sektor iz avio- industrije posebno "se probija" u Jugositočnoj Aziji. Kao jedan od direktora koji često sporovodi intervjuee za posao, pre svega budućih inženjera, otkrio nam je i šta bi to budući radnici trebalo da imaju.
Kako priča Kovačevič, jutro im počinje u Kaliforniji, a završava se u Aziji.
- Pokrivamo, osim avio i softver inženjerstvo, ali postali smo specijalisti u nekim industrijama kao što je avio - industrija. Drugo, sektor intro logistike, razvijamo različita rešenja hardverska, i celovit sistem u medicini, auto moto industriji. Tu je i podrčuje fin tek industrije, blokčejn sistemi, medikal sistemi, pejment - nabraja on.
Kako rade i u Americi i Evropi, priča da je zajednički problem sa kojim se susreću zaposeni - suočavanje sa samoprepoznavanjem.
Comtrade Digital Services je, podseća Kovačević imao projekat saradnje sa Rajnerom, avio-kompanijom koja ima moto da želi da bude digitalna kompanija i servis koji ostvarjuje profit kroz digitalne servise, a da prodaja karata bude samo deo toga. Podseća, da su s njima počeli rano, još 2014. godine.
- Danas, naši inženjeri iz tog početnog projekta rade sa mnogim drugim i to je potpuno nova linija servisa i proizvooda. Počeli su sa Voyego kompanijom, koji će biti samo za to područje -
Kovačević kaže, da kompanija na čijem je čelu pruža softver servise za vodeće kompanije, od pametnih brojila za struju, vodu i gas, za elektroenergetske sisteme i kompanije koje su inovatnine na tom području. Takođe, i u bankarstvu.
- Danas kompanije propadaju preko noći ukoliko nisu u stanju da prate trendove u atomatizaciji i logistici. Slanje paketa, dostava, a to je područije u kome mi imamo sjajnu saradnju -
Kako izgleda dan nekoga ko je zaposlen u Digital services?
- Jedan inženjer koji radi u Ljubljni ako je zima, prvo skija par sati, pa radi. U Kragujevcu i Sarajevu verovatno ima popodnevni fudbal. Mi dakle na dnevnom nivou u kompaniji pružamo fleksibilnost i prilagodiljivsot, dajemo im da imaju zdrav i normalan život . Naš ciklus rada je takav ljudi koji imaju klijente u Americi imaju cikluse. Klijenti koji jednom krenu da rade sa nama ostanu sa nama 15, 20 godina -
Kako izgleda vaš intervju za posao, odnosno kandidata koji dođu na razgovor sa vama:
- Moj intervju obučno počne sa zahtevom kandidatu da se predstave, mi imamo problem stidljivosti, to je potrebna veština da znaju da predstave sebe, na vrlo jasan i zanimljiv način, jer će to raditi i pred našim klijentima. Nema boljeg prestavljanja firme od njenih zaposlenih.
Superlativ na tu temu je poželjan i to je nešto na čemu treba da radimo, da ljudi znaju da se hvale. Druga stvar naravno kompetencije i poslednje što ih pitam je - šta je njihova strast - kaže Kovačević.
U videu pogledajte još saveta koje bi trebalo svaki kandidat "da ponese sa sobom" na intervjuu.
(Telegraf Biznis)
Video: Anketa Black Friday
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rajnhard
U Srbiji je glavna partijska članska karta, familijarnost i kumstvo, dok za obrazovanje niko i ne pita!
Podelite komentar