• 1

Đura radi u Ubisoftu, svetskom lideru u industriji i otkriva nam: Da li je gejming hobi ili isplativ posao?

Pri završetku srednje škole, ne treba se ustručavati da se povežete sa ljudima iz industrije jer su svi voljni da vam pomognu i treba često posećivati događaje koje su vezani za industriju, kaže sagovornik Telegraf Biznisa

  • 1
Adrijan Đura intervju Foto: Ubisoft

Šta biste rekli mlađem sebi da možete da se vratite u vreme kada ste završavali srednju školu? Koji fakultet biste birali, da li biste tražili savet? Da li biste gledali koliko je ta profesija plaćena?

IT je postao jedan od popularnijih sektora, a gejming industrija kao zanimanje snova. Kako dođi do tih pozicija? Učenici koji nemaju dovoljno prilika da se upoznaju sa aktuelnim i poslovima budućnosti na raspolaganju je program Karijera4.0 koju je pokrenula Inicijativa Digitalna Srbija.

Biće to besplatan program mentorske podrške koji će učenicima specijalizovanih IT odeljenja iz cele Srbije pomoći da donesu odluke o svojim budućim karijerama.

Više od 25 mentora iz nekih od najpoznatijih IT kompanija i institucija u Srbiji će u narednim mesecima sa srednjoškolcima podeliti profesionalna iskustva, odgovoriti na pitanja učenika i pomoći im da izaberu fakultet, a kasnije i poslodavca ili oblast u kojoj će pokrenuti sopstveni posao.

Jedan od mentora biće i sagovornik Telegraf Biznisa Adrian Đura koji je radi u beogradskoj kancelariji gejming kompanije Ubisoft. U razgovoru za naš portal, Đura otkriva savete za sve one koji su na početku karijere, ali govori i o tome gde je gejming industrija u Srbiji. 

  • Kako je raditi u jednom od lidera u svetskoj industriji zabave?

- Ubisoft je kompanija koja ima najraznovrsniji portfolio igara i zbog toga imate priliku da se upoznate sa velikim brojem tehnologija i načina pravljenja igara. Puno može da se nauči od ljudi koji se već 30 godina bave razvojem video igara i imaju dosta iskustva koje su voljni da podele.

  • Šta je najvažnija stvar koju želite da prenesete srednjoškolcima sa kojima ćete raditi tokom Karijere 4.0?

- Mislim da je najvažnije da nauče kako da sami pronađu rešenje problema i da budu svesni da ono čime će se oni baviti možda još ne postoji kao zanimanje danas. U IT pogotovo važi da morate stalno da učite i napredujete da biste mogli da budete dobri u svom poslu.

  • Kakvo je vaše prethodno iskustvo u mentorisanju mladih?

- U Vršcu, gde trenutno živim smo pre nekoliko godina pokrenuli CoderDojo, klub gde smo zainteresovanu decu iz osnovne i srednje škole učili da prave video igre. CoderDojo nije zasnovan na predavanjima, već smo usmeravali decu kako da sami nauče da prave video igre i davali im dalje instrukcije kako da napreduju. Mi smo bili tu samo kao mentori da im pomognemo kad ne znaju šta dalje da urade i time je svako mogao da napreduje svojim tempom.

U početku je to mnogo teže za njih jer su u školi naučili da reprodukuju sadržaj a sada je trebalo nešto da osmisle i da naprave sami. Kada se probije početna barijera i kad vide da oni mogu sami da napreduju onda je motivacija to što ih gura dalje i mi smo tu da ih ohrabimo i rešimo brže neke prepreke na koje oni nailaze.

  • Šta je savet koji biste dali sebi u vreme kada ste završavali srednju školu?

- Ne treba se ustručavati da se povežete sa ljudima iz industrije jer su svi voljni da vam pomognu i treba često posećivati događaje koje su vezani za industriju.

Ubisoft Foto: Karijera 4.0
  • Koliko ste aktivno učestovali u razvoju srpske gejming scene? Kako ocenjuje stanje u kome se ona danas nalazi?

- Od samog početka bavljenja razvojem igara sam želeo da pomognem ljudima da krenu da se bave razvojem video igara. Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA) je primer gde smo se uključili svi mi koji smo imali uspeha u industriji video igara i pomoću asocijacije smo uspeli da podignemo gejming scenu na neki viši nivo.

Nama trenutno najviše nedostaje iskustvo pošto smo relativno mlada industrija u Srbiji. U drugim zemljama gaming scena se razvila pre mnogo godina i prisustvo stranih kompanija kao sto je Ubisoft nam pomaže u tome da dođemo do tog iskustva. Ne smemo zaboraviti ni uspeh manjih studija koji svojim primerima uspevaju da motivišu ljude da krenu da se bave razvojem video igara iz Srbije jer vide da postoji mogućnost da se uspe i odavde.

  • Šta kažete na tezu da je gejming hobi, a ne posao?

- Gejming je trenutno industrija koja je tri puta veća od cele filmske industrije i to je dovoljan znak da ovo nije hobi već ozbiljan posao kojim se bavi veliki broj ljudi. Gejming kao hobi se spominje samo zato što ljudi nisu upoznati sa industrijom i ne priča se mnogo o tome u medijima.

Video: Testirali smo najnovije gejming laptopove- Ovo su naša 3 favorita

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>