• 0
 ≫ 

Greške koje mnogi prave u komunikaciji sa kolegama: Ovih 7 poteza izbegavajte

 ≫ 

Ukoliko ste novi u firmi, ili započinjete razgovor sa nekim ko je tek došao i još niste imali prilike da se dobro upoznate, izbegavajte pokretanje ozbiljnih tema

  • 0
Razgovor, posao, kolege, studenti, kancelarija

Foto: Pixabay

Ukoliko započinjete rad u novoj firmi, ili se vraćate na posao nakon dugog odsustvovanja, nemojte da se čudite što ste nervozni pred ponovni susret sa kolegama. Ipak, ma koliko možda niste oduševljeni idejom da ponovo morate da vodite kratke i neobavezne razgovore, morate biti svesni da vaši saradnici na osnovu takvih razgovora, pa makar se oni sveli i na kratko ćaskanje u liftu, grade mišljenje o vama.

Zato, ukoliko želite da vaše komunikacione veštine napreduju, ali i da izgradite normalan odnos sa kolegama, savetujemo vam da ne izbegavate ćaskanje, ali svakako izbegavajte ovih sedam grešaka u komunikaciji.

1. Mislite da niko neće sa vama da priča?

 

Ukoliko ste po prirodi stidljivi, to je u redu. Međutim, budite svesni da niste jedini. Ukoliko strahujete da nećete delovati prirodno i odlučno, znajte da to nije ono što je poenta poslovne komunikacije. Cilj je da se i vi kolegama nađete na usluzi.

Nakon višemesečne izolovanosti zbog pandemije vrlo je moguće da i kolega, koji se našao pored vas, isto tako strahuje da uđe u konverzaciju, pa bi bilo dobro da vi preuzmete inicijativu. To vam može biti samo plus.

2. Ne prekidajte ljude dok razgovaraju

 

Tajming je ključ uspeha. Ukoliko vidite kolege da su udubljene u razgovor, nije vreme da samo banete i prekinete ih. Umesto toga stanite sa strane i sačekajte da sagovornici nakratko zaćute, i tada pokušajte da pridobijete njihovu pažnju, ali diskretno.

Sačekajte da dobijete signal da su vas primetili, poput klimanja glavom, i tek onda bliže priđite. Izbegavajte glasno dozivanje ili dobacivanje kako biste skrenuli pažnju na sebe.

3. Ukoliko nemate šta da kažete, ne započinjite konverzaciju

 

Ukoliko primetite da je neki kolega povučen ili zamišljen, nije preporučljivo da mu "zadirete" u lični prostor i po svaku cenu pokušate da otpočnete razgovor.

Ukoliko je zaista neophodno da to i učinite ne započinjite razgovor sa nehajnim "ćao". Umesto toga pitajte kolegu da li može da izdvoji minut za vas, a potom mu izložite ono što ste hteli, ali bez previše obrazlaganja. Budite kratki i jasni.

4. Pažljivo birajte teme

 

Ukoliko ste novi u firmi, započinjete razgovor sa nekim ko je tek došao ili još niste imali prilike da se dobro upoznate, izbegavajte pokretanje ozbiljnih tema. Sa ljudima sa posla koje ne poznajete nije dobro da razgovarate o politici ili vašim stavovima o abortusu...

Ukoliko se nekada dovoljno zbližite da možete da razgovarate i o tim temama, još bolje za vas. Ipak, u početku je pametnije da ih izbegavate, kako slučajeno ne biste bili pogrešno shvaćeni.

5. Bitno je da vas razumeju

 

Jednom kada uspostavite komunikaciju, potrudite se da vas kolege u svakom trenutku razumeju. Ukoliko u vašoj firmi ima i stranaca i sa njima razgovarate na stranom jeziku, gledajte da vaši odgovori ne budu previše opširni kako bi oni mogli lakše da vas razumeju.

6. Preskočite hvalisanja i ogovaranja

 

Neko bi rekao da su ljudi, koji vole da otkrivaju informacije o sebi ili da zapitkuju o drugima, odlični sagovornici. Međutim, u poslovnom svetu to nije tako. U komunikaciji sa kolegama nikako ne bi trebalo da ogovarate druge kolege, niti da hvalite sebe.

Budite svesni da niko ne voli da ga ispituju, čak ni vi, tako da, ako naletite na zid već ko prvog pitanja, nemojte dalje da insistirate. Ukoliko vam se neko i sam poveri, gledajte da to zadržite za sebe, pogotovo ako niste sigurni u osobu koja vam je informaciju prenela.

7. Ne trošite nečije vreme

 

Ukoliko sa nekim razgovarate, gledajte tu osobu u oči. Nemojte da gledate okolo ili vašem sagovorniku preko ramena dok pričate. Isto tako, veoma je nepristojno da čačkate telefon dok vam neko nešto objašnjava ili vi nekom nešto govorite. Ukoliko želite da vas kolege poštuju, potrudite se da imaju vašu punu pažnju tih nekoliko minuta.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>