• 0

Umesto da otpušta, počeo je da zapošljava: Preporodio firmu uz stav da "nije kriv radnik već lider"

Od nastanka (2008) do 2017. Twilio je beležio uspehe, a onda je došlo do zastoja i "otrežnjenja" za osnivača Džefa Losona

  • 0
Jeff Lawson

Foto: Profimedia/ Getty images/Steve Jennings

Mnoge vesele poruke koje se pojavljuju na pametnim telefonima korisnika, govoreći im da je isporuka hrane na putu ili da je automobil Ubera koji su rezervisali pred vratima - pruža tehnološka firma Twilio.

Od kada je Džef Loson osnovao ovu firmu 2008. godine, ona je narasla toliko da pruža usluge za 240.000 preduzeća širom sveta i trenutno ima godišnju prodaju veću od 2,5 milijardi dolara.

Njeni najveći klijenti su, pogađate, Deliveroo i Uber.

Međutim, kompanija je doživela značajan zastoj 2017, kada je Uber najavio da će smanjiti svoju potrošnju na Twilio. Loson kaže da ga je ta poslovna epizoda naučila mnogo čemu, pre svega lekcijama koje mu znače kao izvršnom direktoru. To je, piše BBC, uticalo na to kako će Loson ubuduće rešavati probleme svoje kompanije.

- To je bio značajan faktor za investitore. Naše akcije su doživele veliki udarac - mislim da su pale za 40% u jednom danu - kaže Loson, koji dalje navodi da je tada bio u iskušenju da okrivi zaposlene čiji je posao bio da ubeđuje Uber da nastavlja s korišćenjem Twilio usluga.

Umesto toga, započeo je proces koji sada naziva "besprekorna obdukcija", da vidi da li su krivi sistemi kompanije, a ne pojedinac.

- Otkrili smo da je pravi problem bio u tome što smo imali nedovoljno radnika - rekao je osnivač platforme Twilio, i napominje da je Uber rastao veoma brzo, a da prodavac nije imao dovoljno vremena da adekvatno brine o klijentu. "Da smo imali veći prodajni tim, oni bi mnogo češće razgovarali sa Uberom i shvatili bi njihove probleme u vezi sa našom uslugom", istakao je Džef Loson.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Twilio (@twilio)

Umesto da otpušta, Loson je počeo da zapošljava, tako da niko od zaposlenih nadalje nije bio preopterećen. Od te neuspešne epizode, Twilio je porastao više od pet puta i zapošljava 5.500 ljudi širom sveta

- Svaki zaposleni će pogrešiti. To je neizbežno. Kao lideri, moramo izgraditi sisteme u kojima greške nisu katastrofalne. Ako ste stvorili sistem u kojem jedna osoba može uništiti celu kompaniju, onda ste vi, kao lider, krivi - naveo je dalje.

Video: Roboti neće ukrasti poslove, u Srbiji školujemo kadar koji će biti spreman za budućnost

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke