Poslodavci ne žele da daju povratne informacije posle konkursa za posao: To je najveći problem kandidatima
Gotovo devet od 10 kandidata koji su konkurisali za posao ističu da je najveći problem što nikad nisu dobili povratnu informaciju od poslodavca, pokazuje istraživanje koje je sproveo portal za zapošljavanje Infostud.
Za takvo ponašanje, pošto je 88 odsto ispitanika potvrdilo da nisu dobili povratnu informaciju, poslodavci su dobili ocenu 1,5 od maksimalnih pet.
Infostud navodi u saopštenju da je do izbijanja pandemije postojala blaga tendencija u poboljšanju situacije i podseća da se ove godine ponovila prošlogodišnja neprolazna ocena za poslodavce.
Zbog takvog ponašanja poslodavaca dve trećine kandidata navodi da više ne bi konkurisali kod istog poslodavca, a njih 70 odsto tog poslodavca ne bi preporučilo.
Visoku ocenu, četvorku, kompanije dobijaju za način zakazivanja testa ili intervjua.
Za dobijanje informacija o radnom mestu za koje kandidati konkurišu i brzinu završetka selekcije kompanije su dobile visoke ocene od 3,7.
Kandidati su posebno kao pozitivne primere, dajući im najviše ocene, izdvojili Neoplantu, Asip Prevent, Publik, te iz IT sektora Coing, Visaris i Sixsentix.
Infostud prikuplja ocene kandidata o procesu selekcije i regrutacije kod poslodavaca kroz istraživanje "Oceni put do posla" već 13 godina.
U 2022. godini stav je iskazalo 22.339 kandidata na 28.791 konkursa raspisanih od strane 7.783 poslodavaca.
Kandidati sa od jedan do pet ocenjuju način na koji je kompanija zakazala intervju, kvalitet dobijenih informacija o radnom mestu, brzinu završetka procesa selekcije, kao i obaveštavanje o ishodu konkursa.
Video: Da li su Srbi spremni za veliku ostavku?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nebojša Berak
Pa i ne treba da daju kandidatima. To bi trebalo da se uvede kao obaveza i da se onda dostavlja e mailom ili u zapecacenoj koverti potencijalnom novom poslodavcu. Nije problem dobar radnik, problem su losi radnici ili problematicni, neuredni, bahati, neodgovorni. Ako radnik kaze gde je radio svakako je moguce da proveri kod prethodnog poslodavca sve. Apsurd je dati svakom radniku u ruke jer nisu svi dobri.
Podelite komentar