Na Svetski dan prava potrošača: Zaštita ili samo mrtvo slovo na papiru?
Kako smo poslednjih nekoliko godina preuzeli svetski trend i počeli da proslavljamo svetski dan zaštite potrošača, nemamo puno razloga za slavlje, ali nadamo se da će trgovci i ove godine da pokažu dobru poslovnu politiku i poznavanje prava potrošača, a sve u cilju adekvatne primene Zakona.
S obzirom na činjenicu da je zaštita potrošača multidisciplinarna oblast i da obuhvata sve životne sfere, te da na osnovu dosadašnjeg iskustva se svako od nas našao u situaciji kada je imao bar neki potrošački problem, da li to bio problem s trgovcem, pružaocem usluge, ili pružaocem usluge od opšteg ekonomskog interesa, dolazimo do zaključka da su potrošači nedovoljno edukovani kao i da nisu dovoljno upoznati sa svojim zakonskim pravima.
Pandemija korona virusa koja je zadesila ceo svet, a između ostalog i nas, u velikoj meri je promenila navike i stavove potrošača, kao i način kupovine.
Između ostalog, u pitanju je ekspanzija online trgovine, što je i u neku ruku pohvalno, jer se na taj način veliki broj potrošača, a pogotovo starija populacija, modernizovala i ide u korak s trendovima.
Ujedno, prilikom takve kupovine, potrošači često imaju potrošački problem, jer tada shvatimo koliko su potrošači malo edukovani, jer često kupuju proizvode od neregistrovanih trgovaca, a ne znajući da ih u takvim situacijama ne štiti Zakon, već da kupuju isključivo na sopstvenu odgovornost, i da su za svaki eventualni dalji potrošački problem, prepušteni "trgovcu".
(Autor: Marko Dragić, pravni savetnik NOPS)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sara
Mrtvo slovo na papiru,prodavci mogu da rade sta im je volja a da za to ne odgovaraju,a kupcu se preporucuje sud koji i sam ne funkcionise!!!!
Podelite komentar
Deki
Kakva prava. Ne mozes vratiti robu ukoliko ti se nesvidja pa cak ni ukoliko je neispravna. Posalju prvo u servis pa onda se odlucuje. Katastrofa. U lidlu vracaju i ako vam se nesvidja
Podelite komentar