• 2

Na Svetski dan prava potrošača: Zaštita ili samo mrtvo slovo na papiru?

15. mart je Svetski dan prava potrošača

  • 2
Marko Dragic, Biznis kolumna Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Privatna arhiva/Shutterstock

Kako smo poslednjih nekoliko godina preuzeli svetski trend i počeli da proslavljamo svetski dan zaštite potrošača, nemamo puno razloga za slavlje, ali nadamo se da će trgovci i ove godine da pokažu dobru poslovnu politiku i poznavanje prava potrošača, a sve u cilju adekvatne primene Zakona.

S obzirom na činjenicu da je zaštita potrošača multidisciplinarna oblast i da obuhvata sve životne sfere, te da na osnovu dosadašnjeg iskustva se svako od nas našao u situaciji kada je imao bar neki potrošački problem, da li to bio problem s trgovcem, pružaocem usluge, ili pružaocem usluge od opšteg ekonomskog interesa, dolazimo do zaključka da su potrošači nedovoljno edukovani kao i da nisu dovoljno upoznati sa svojim zakonskim pravima.

Pandemija korona virusa koja je zadesila ceo svet, a između ostalog i nas, u velikoj meri je promenila navike i stavove potrošača, kao i način kupovine.

Između ostalog, u pitanju je ekspanzija online trgovine, što je i u neku ruku pohvalno, jer se na taj način veliki broj potrošača, a pogotovo starija populacija, modernizovala i ide u korak s trendovima.

Ujedno, prilikom takve kupovine, potrošači često imaju potrošački problem, jer tada shvatimo koliko su potrošači malo edukovani, jer često kupuju proizvode od neregistrovanih trgovaca, a ne znajući da ih u takvim situacijama ne štiti Zakon, već da kupuju isključivo na sopstvenu odgovornost, i da su za svaki eventualni dalji potrošački problem, prepušteni "trgovcu".

(Autor: Marko Dragić, pravni savetnik NOPS)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sara

    15. mart 2022 | 13:41

    Mrtvo slovo na papiru,prodavci mogu da rade sta im je volja a da za to ne odgovaraju,a kupcu se preporucuje sud koji i sam ne funkcionise!!!!

  • Deki

    15. mart 2022 | 19:21

    Kakva prava. Ne mozes vratiti robu ukoliko ti se nesvidja pa cak ni ukoliko je neispravna. Posalju prvo u servis pa onda se odlucuje. Katastrofa. U lidlu vracaju i ako vam se nesvidja

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>