• 3

Napravili su voz kojim je putovanje brže nego avionom, i to je tek početak

Voz će moći da ide i više od 500 kilometara na sat

  • 3
voz Foto: Pixabay

O vozu "metku", prototipu magleva (magnetno levitirajući) govorilo se i na ovogodišnjem Letnjem Davosu.

Voz je dizajniran tako da dostigne brzinu i do 600 kilometara na sat.

Maglev tehnologija koristi jake elektromagnete koji podižu i pokreću voz tako da izgleda kao da levitira. Nema trenja između točkova i pruga, a maglev vozovi mogu da dostignu veće brzine od konvencionalnih lokomotiva, i da voze bez buke i vibracija.

Kina već ima najbržu svetsku komercijalnu uslugu. Šangaj Maglev, sa najvećom operativnom brzinom od 431 km/h, prevozi putnike na 30 km od Šangajskog aerodroma Pudong i centra grada od 2003. godine.

Ovaj novi, biće toliko brz da bi mogao da obezbedi konkurentnu alternativu putničkom i avio saobraćaju, kaže njegov izumitelj.

voz Foto: Printscreen

U tamošnjim državnim železnicima kažu da bi tako putovanje od Pekinga do Šangaja trajalo oko četiri i po sata avionom, uključujući i vreme pripreme za putovanje, a maglevom taj put bi trajao samo tri i po sata.

Međutim, pre nego što odu na putnike, novi voz, izgrađen u istočnom kineskom gradu Kingdao, treba da prođe period detaljnog testiranja.

Kina nije jedina zemlja koja eksperimentiše sa tehnologijom maglev. Japan, pionir brze železnice, probio je svetski rekord, dostižući brzinu od 603 km/h tokom 2015. godine.

Ta zemlja gradi novu maglev liniju između Tokija i Nagoje, koja bi trebalo da bude otvorena 2027. godine. Tom linijom ići će se brzinom od 500 km/h.

Iako Japan, Južna Koreja i zapadnoevropske zemlje, uključujući Francusku, Italiju, Španiju i Nemačku, imaju široke železničke mreže velike brzine, Kina ima više od 29.000 km linija - oko dve trećine ukupne svetske.

VIDEO: Da ovo jeste na zemlji i nije naučna fantastika

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>