Ovde su pare, ali i najbolje ideje: Obaramo rekord po startapima u agrobiznisu
Kada smo svojevremeno radili intervju sa dve uspešne dame, poslovnim anđelima Marijom Karolinom Romero i Brižit Bauman, tada nam je Kolumbijka otkrila da se, nakon izbijanja svake krize, a posebno finansijske, uglavnom vidi procvat biznisa osiguranja, finteka.
- Sada vidimo da za nekim oblastima koje su već bile aktuelne, vlada veće interesovanje. Recimo, takav je slučaj sa agrobiznisom i edukacijom - rekla nam je Romero u novembru 2021. godine.
Uveliko "gazimo" 2023, a agrobiznis i, uopšte, poljoprivreda, nastavljaju da budu stubovi društva, iako su godinama unazad donekle bivali u zapećku, makar gledajući sa strane promovisanja i ulaganja.
O tome koliki je potencijal agrobiznisa u svetu kompanija i startapa - što je još značajnije, potvrđuje i direktor Inicijative "Digitalna Srbija", Nebojša Bjelotimić.
Ovaj stručnjak nam je pre skoro godinu dana odgovorio na mnoga važna pitanja: Da li su naši programeri skupi; kad će novi jednorog iz Srbije; koji startap možemo da prodamo 2022?, a sada za Tanjug otkriva čime se bavi najveći broj startapa u našoj zemlji - u ovom momentu.
Odgovora su dva: tehnološkim rešenjima i inovacijama u oblasti poljoprivrede.
- Mi smo poljoprivredna zemlja, stoga, bilo šta što je vezano za poljoprivredu dobija rast. Možemo da primetimo u 'skeneru' koji smo primenili i koji će izaći sledeće nedelje da je broj startapa vezanih za poljoprivredu najveći - rekao je Bjelotomić, i osvrnuo se na ostale domaće, ali i svetske trendove.
Rekao je da su u svetu samovozeći (autonomni) automobili veoma blizu primene, kao i da mreža zasnovana na blokčejn tehnologiji - WEB3 - sve više prodire u različite grane industrije.
Još dobrih prilika
Direktor "Digitalne Srbije" dalje objašnjava kako je veoma važno to što je američki proizvođač električnih vozila, Rivina, otvorio u Srbiji istraživački i tehnološki centar, jer ćemo tako, kako kaže, i mi biti u žiži razvoja u oblasti električnih i samovozećih automobila.
Veoma je bitno i što je srpskim startapima omogućen pristup globalnoj platformi za startape "Dealroom", jer sa nje investitori dobijaju informacije i mogu da ulažu u startape, smatra Bjelotomić.
Inače, Inicijativa "Digitalna Srbija" je omogućila vidljivost domaćih startapa na toj međunarodnoj platformi, gde je do sada registrovano oko 250 srpskih startapa.
- Vidljivost srpskog startap 'ekosistema' će značajno porasti. 'Dealroom' je nešto što je jako referentno, a sama činjenica da 75 'ekosistema' (zemalja) već poseduje svoj 'Dealroom', govori nam da je to veoma značajno - kaže Bjelotomić, ali i napominje da je procenat propadanja startapa - užasno veliki.
Video: Skupocene ovčice koje su proglašene za najslađe na svetu: Jedna košta i do 25 hiljada evra
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sone
Znaci svaki seljak koji se prijavi je za vas startup . Lepo. Znaci i svako ko otvori obucarsku radnju je isti tako startup.
Podelite komentar