Srpske tartufe traže od Nemačke do Havaja: Ivana uložila sve što je imala, kupila pse i gradi biznis
Posle završetka studija u Americi, Ivana Stanojević se vratila u Srbiju i započela biznis sa tartufima. Sada u asortimanu ima 20 proizvoda i izvozi u Nemačku, Španiju, Majami, Japan i na Havaje
Nakon što je završila MBA studije u Americi Ivana Stanojević vratila se u Srbiju i od svoje ušteđevine osnovala porodičnu firmu „Tartufi SR“ koja se već pet godina uspešno bavi sakupljanjem, prodajom i izvozom tartufa. Proizvodni pogon je u Šumadiji, trećinu proizvodnje izvoze na tržišta Evrope, Azije, Amerike, a snabdevaju i veliki broj domaćih hotela i restorana.
- Često me pitaju zašto i kako sam krenula u biznis sa tartufima. Tata mi je lovac na tartufe već dve decenije. Odrastajući uz njega videla sam šta se dešava na tržištu. Velika količina tartufa izlazi iz Srbije i deklariše se kao iz neke druge zemlje… Odlučila sam da to promenim - počinje svoju priču Ivana Stanojević, osnivač i direktor kompanije „Tartufi SR“.
Inovacija na tržištu
- Kada sam se vratila razmišljala sam šta bih mogla da radim, nešto novo, autentično i originalno. Počela sam da istražujem tržište i došla do zaključka da je proizvodnja i prodaja tartufa vrlo perspektivna, ali da je u Srbiji gotovo uopšte nema. Tada sam ušla u ovaj posao uloživši sav novac koji sam zaradila u Americi, podigla i kredit i krenula u avanturu - kaže Ivana.
Danas kompanija u ponudi ima različitih 20 proizvoda, među kojima su sveži crni i beli tartufi, sosevi, džemovi, med…
- Naš proizvodni pogon nalazi se u Šumadiji. Posedujemo HACCP sertifikat i laboratorijska ispitivanja, čime dokazujemo da su proizvodi proizvedeni i pakovani po sistemu bezbednosti hrane, što garantuje potpunu zdravstvenu ispravnost po standardima EU. Naši proizvodi su bez konzervansa, aditiva i bez veštačkih boja, napravljeni od najkvalitetnijih šumskih tartufa. Imamo obučene tartufare i pse, koji idu na terene širom Srbije i pronalaze tartufe u šumama - objašnjava Stanojević.
Mala porodična firma izvozi tartufe i proizvode na velika i zahtevna tržišta – Nemačke, Španije, Majamija, Japana i Havaja.
Poslovanje u vreme pandemije
Trenutno, zbog pandemije Kovid -19 manje izvoze, a više su okrenuti lokalnim maloprodajama.
- Mere države su dobrodošle, iskoristili smo prvi paket pomoći Vlade Srbije, a treba da iskoristimo i drugi, što će uticati povoljno na našu likvidnost - kaže Stanojević.
Kompaniji je stalno ulaganje u osavremenjivanje proizvodnje glavni prioritet, a kako ističe Ivana, u svim poslovnim poduhvatima imaju snažnu podršku Privredne komore Srbije čiji je tim uvak na raspolaganju za savet, pomoć, uslugu, kvalitetnu informaciju.
(Telegraf Biznis/PKS)