Ne sviđa vam se obuća koju ste naručili? Da li morate da platite poštarinu ako vraćate robu?
Kada teret troškova pada na potrošača, a kada na trgovca?
Nije retko da kupimo nešto i kada dođemo kući shvatimo da nam to baš i nije trebalo, ili nam ne odgovara, ili možda uočimo da je to roba za greškom.
Pisali smo o tome kako u tim situacijama da vratite trgovcu robu i na šta konkretno imate pravo.
Međutim, kakva je situacija kada kupite nešto onlajn? Jedan naš čitalac pitao nas zašto zapravo on mora da plaća poštarinu za robu koju je naručio putem interneta jer je to na kraju krajeva dupli trošak.
U tom smislu, kada teret troškova pada na potrošača, a kada na trgovca?
Evo odgovora koji smo dobili od Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača (NOPS):
Kada je u pitanju odustanak kupovine ili kada je u pitanju zamena, u tom slučaju teret troškova snosi potrošač. A, ukoliko je u pitanju reklamacija, po Zakonu o zaštiti potrošača trgovac je dužan da snosi sve troškove da bi proizvod bio saobrazan.
Ipak, kako ističu za naš portal, u zavisnosti od politike firme i samog poslovanja, neretko se dešava da trgovac prezima troškove prilikom zamene proizvoda iako za to i nije u obavezi.
Bitni saveti i rokovi na koje bi trebalo da obratite pažnju uopšte kada kupujete:
- 2 godine zakonska garancija, preko toga komercijalna
- 8 dana - rok za odgovor na reklamaciju
- 15 - rok za rešavanje reklamacije na netehničku robu
- 30 dana - rok za rešavanje reklamacije na tehničku robu
- bez dokaza o kupovini nije moguće reklamirati proizvod (fiskalni račun, slip iz banke, izvod)
Kakva su vaša iskustva? Pišite nam u komentarima.
(V.B.)