Savet profesora je pretočio u biznis: "Uzgajamo kvalitetnu kafu, ali je slabo pijemo. Iskoristi to"
Preduzetnik iz Indije je po završetku studija počeo da radi u industriji kafe, a onda je pre tri godine otvorio "Roastery Coffee House"
Prema istraživačkoj platformi "Statista", kafa je uz čaj jedno od najpopularnijih pića u Indiji. U 2018. godini vrednost ovog tržišta procenjena je na oko 280 miliona evra, navodi se u izveštaju kompanije "Coffee Business Intelligence".
Indija se godinama prepušta instant i filter kafi, koja je posebno popularna na jugu zemlje. Međutim, pivari i stručnjaci za kafu veruju da je zemlja tek počela da razume ukus i kvalitet sveže pripremljene kafe, zahvaljujući lancima kao što su Starbucks, CCD i Blue Tokai.
Nišant Sinha je nekoliko godina radio u industriji kafe. Takođe, ima snažno porodično poreklo u industriji hrane i pića. Njegov deda je bio glavni inspektor za ugostiteljstvo pri vladinom preduzeću "Indian Railways", a Nišantov otac vodio je ugostiteljski posao u Patni. To mu je dalje dalo podsticaj da ozbiljno razmotri preduzetništvo.
Pored toga, profesor na fakultetu dao mu je dva saveta koja su imala značajnu ulogu u oblikovanju ovog njegovog profesionalnog putovanja. Prvo, predložio mu je da karijeru nastavi u domenu restorana sa brzom uslugom, jer bi taj potencijal mogao da procveta u narednim godinama, a drugo, savetovao ga je da se pridruži industriji kafe.
- Rekao je da mi (Indijci) uzgajamo puno kvalitetne kafe, ali je ne konzumiramo toliko - kaže Nišant.
I couldn’t have asked for better then this❤️🍷! What a wonderful year this had been! Started with making of the roasting...Posted by Roastery Coffee House on Monday, December 25, 2017
Njegov profesor je bio u pravu. Ali, ovaj preduzetnik (35) nije odmah ušao u sopstveni biznis. Prvo je radio u CCD, promenio još nekoliko radnih mesta i sticao bogato iskustvo, a onda je 2017. pokrenuo "Roastery Coffee House". Između ostalog, kroz godine je naučio "kako da se mušterije osećaju kao kod kuće".
Pre pokretanja svog posla, radio je za čuvenu kompaniju "Lavazza", koja je za njega, kako kaže, bila prekretnica. Ipak, kada je odlučio da napravi nešto svoje, imao je ulog od 30-ak hiljada evra.
As we all know. Coffee is once in a year crop, and like any other crop, it changes year on year. While the last couple...Posted by Roastery Coffee House on Saturday, February 8, 2020
Kupio je bungalov, čije je prizemlje preuređeno u kafanu. U početku nije bilo lako, ali je našao prostora za napredovanje. Ubrzo nakon toga, otvorio je još jedan kafić u Kolkati i počeo da snabdeva zrnima kafe nekoliko mesta u Hajderabadu i oko njega, pa čak i drugim mestima, uključujući Ahmedabad.
Zrna kafe Nišant doprema s nekoliko indijskih lokacija, a prži ih u specijalnoj mašini, uvezenoj iz Nemačke. Kada isporučuje kafu onlajn, savetuje kupcima da je popiju u roku od 20 minuta, zbog svežine i arome. Kafu prodaje u različitim serijama i pakovanjima od 250 grama do jednog kilograma.
(Telegraf Biznis)